یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز جمعه

حجت‌الاسلام عابدی فیروزجایی، ایمان، عقل و عاطفه را از اشتراکات نماز جمعه و حرکت امام حسین (علیه السلام)‌ در روز عاشورا برشمرد و گفت: ائمه جمعه باید خواستار و پاسدار حکومت اسلامی باشند.

حجت‌الاسلام محمد عابدی فیروزجایی امام جمعه بندپی شرقی استان مازندران در گفتگو با خبرگزاری حوزه با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) درباره نماز جمعه عاشورایی گفت: نماز جمعه عاشورایی همان نهضت اباعبدالله الحسین و ادامه آن نهضت با سه خصوصیت ایمان، عقل و عاطفه است؛ این سه در نهضت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) وجود داشته است.

امام جمعه بندپی شرقی ادامه داد: ایمان به خدا با تمام وجود در نهضت امام حسین (علیه السلام) وجود داشت؛ در کنار آن سیدالشهدا(ع) جانشین عقل کل یعنی رسول اکرم (ص) بود؛ عاطفه امام حسین (علیه السلام) هم نسبت به دین، خانواده و مردم بود که نماز جمعه عاشورایی همین مسیر را دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام عابدی فیروزجایی نماز جمعه درست را حرکت در مسیر عاشورای امام حسین (علیه السلام)‌ ارزیابی کرد و گفت: اگر این نماز جمعه امر به معروف و نهی از منکر نکند و مردم را به سمت مسیر حسینی راهبر نباشد، نماز تراز نیست.

وی به بیانات چندی پیش رهبر معظم انقلاب درباره ایمان و امید اشاره کرد و افزود: نهضت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) امید است و مردم با امید به این نهضت مشکلات خود را حل می‌کنند و کارهای دنیوی خود را رصد می‌کنند و به برنامه‌های اخروی گره می‌زنند.

امام جمعه بندپی شرقی درباره تأثیر ائمه جمعه در فرهنگ عاشورایی تصریح کرد: ائمه جمعه باید رسالت خود را بدانند؛ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که بزرگترین امر به معروف تشکیل حکومت اسلامی است؛ ائمه جمعه باید خواستار و پاسدار حکومت اسلامی باشند تا بتوانند نقش خود را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام عابدی فیروزجایی ادامه داد: حکومت اسلامی عدالت، مجریان، نمایندگان و مدیران خوب می‌خواهد؛ ائمه جمعه در این زمینه سنگربانان و مدیران خوب هستند؛ این افراد دیده‌بانانی هستند که می‌توانند رصد کنند و ببینند که کجای کار اشکال دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف امام حسین (علیه السلام) امر به معروف و نهی از منکر بود ابراز داشت: دیده‌بان خوبی باید باشد که مردم را همراهی کند، اگر آسیبی هست و گرهی وجود دارد، در این زمینه باید با امر به معروف و تذکر و کمک کردن آن گره باز شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha