یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: کسانی که با برپایی اقامه عزای سیدالشهدا(ع) مخالفت می کنند در واقع از هدایت و روشنگری در جامعه هراس دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت حسن بن علی(ع) قم در دبیرستان ماندگار امام صادق(ع)، با اشاره به اهمیت بحث امر به معروف و نهی از منکر در کلام و سیره نورانی سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: با توجه به فرمایشات ائمه اطهار(ع) ما درمی یابیم که دو گروه در جامعه هستند که اگر اصلاح شوند و در مسیر درست قدم بردارند، جامعه اصلاح می شود و آن دو گروه، علما و مسئولان هستند.

وی افزود: اهمیت این موضوع تا آن جاست که ما در نهضت حسینی می بینیم که برخی از مهم ترین نامه های امام حسین(ع) قبل از واقعه عاشورا خطاب به علما، سران و مسئولان شهرهای مهم آن زمان بوده است.

وی با تأکید بر این که هدایت و روشنگری از برکات مجالس و محافل حسینی است، گفت: کسانی که با جلسات حسینی و اقامه عزای سیدالشهدا(ع) مخالفت می کنند در واقع با هدایت و روشنگری در جامعه مخالفت می کنند چرا که از این مساله می هراسند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اصلاح نفس در مراتب مختلفی صورت می گیرد، افزود: اولین مرتبه، شناخت عیب است و پس از آن باید عزم بر تغییر وجود داشته باشد. سومین مرتبه لزوم دعا و توکل بر خداست چرا که اگه لطف خدا نباشد، توفیقی در این مسیر صورت نمی گیرد و در نهایت چهارمین و اصلی‌ترین مرتبه، تمرین و ممارست و استقامت در ترک عیوب و رذایل و پیوستگی در انجام معروف ها و محاسن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha