دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی اصغر ظهیری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: در زیارتی که مشرف می شوید اگر غیر از مسأله توحید، قصد دیگری داشته باشید مورد قبول اهل بیت (ع) نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ظهیری در هشتمین شب عزادارای هیئت خادم الرضا(ع) تصریح کرد: مجالس اهل بیت علیهم السلام قوی ترین اثرش در زندگی کسانی که پیوند با این محافل دارند این است که باعث می شود انسان در جمع عارفان و کسانی که طالب معرفت نسبت به قرآن و عترت هستند، قرار بگیرد.

وی افزود: این یکی از خاصیت های این مجالس است که اگر کسی دوست داشته باشد در راه نجات قرار بگیرد چاره ای جز پیوند با این مجالس ندارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خدا رحمت کند علامه طباطبایی (ره) را توصیه می فرمودند که علیکم بالمجالس الحسین علیه السلام یعنی بر شما باد که پیوندتان را با مجالس سید الشهدا (ع) برقرار کنید.

وی اضافه کرد: ایشان فرموده بودند هرکسی که به جایی رسید یا در روضه ابا عبدالله (ع) به او لطف شد یا در حرم ایشان و برندگان واقعی زندگی کسانی هستند که با این مجالس مرتبط هستند و اگر کسی بخواهد در راه نجات قرار بگیرد چاره ای ندارد جز این که از این مسیر وارد شود.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری بیان داشت: این مجالس قرار است ما را در دایره عبودیت قرار دهد و این مجالس شرکت کننده ها را به معصوم عرضه می کند و معصوم هم آنها را بر خدا عرضه می کنند.

وی اظهارداشت: حضرت صادق (ع) می فرمایند که قبل از اینکه قبر ابی عبدالله(ع) آشکار بر مردم شود حضرت صادق علیه السلام به زیارت می آیند و می فرمایند: "سلام بر تو ای ابا عبدالله، من بنده خدا در اطاعت شما هستم و قدم زدم به سوی شما و عاجزانه از شما می خواهم که مرا برسانید در محضر عبودیت".

سخنران هیئت خادم الرضا(ع) اضافه کرد: شما زیارت هم که مشرف می شوید غیر از مسأله توحید اگر قصد دیگری داشته باشید این زیارت مورد قبول اهل بیت (ع) نیست.

وی گفت: شما باید با این دید به زیارت بروید و در مجالس اهل بیت(ع) شرکت کنید و در کنارش حاجاتتان را بخواهید.

سخنران هیئت خادم الرضا(ع) تصریح کرد: این بد نیست که حاجات خود را بخواهیم اما نباید به این نیت به این مکان بیاییم و باید هدف این باشد که در دایره عبودیت قرار بگیریم و کسانی که در این دایره بودند دنیا در نگاهشان ذلیل می شد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال ۱۲۴ هزار پیغمبر را فرستاد برای این که انسان در دایره توحید قرار بگیرد و انبیاء الهی بالاترین برنامه ای که دارند دعوت مردم به توحید است.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری با بیان اینکه شیطان با غیر محبان اهل بیت (ع) هیچ کاری ندارد گفت: شیطان دام های خودش را پهن کرده است و امام صادق علیه السلام می فرمایند بخدا سوگند این شیطان جز با محبان ما با هیچکس دیگر کاری ندارد و برنامه هایش را فقط برای عاشقان اهل بیت (ع) ریخته است.

وی گفت:دعا و تضرع و راه سجده از راه هایی است که شیطان هیچ تصرفی نمی تواند در آن داشته باشد و اگر دعا و سجده نبود نه خدا به ما نگاه می کرد نه انسان می توانست دریچه های رحمت را بروی خود باز کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام انبیاء الهی اهل سجده بودند افزود: اهل بیت علیهم السلام عاشق سجده بودند و اگر می خواهید شانه هایتان از گناه خم نشود در طول روز یک سجده کامل داشته باشید.

وی بیان داشت: خدای متعال در قرآن فرموده اند که ذکر بگو و از سجده کنندگان باش و امیرالمومنین (ع) هم در سجده بودند که ابن ملجم فرق ایشان را شکافت و آخرین کاری که در زندگیشان انجام دادند سجده بود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha