دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رضا خورشیدی

حوزه/معاون آموزش مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: هر کسی که به نحو شایسته امام حسین (ع) و شخصیت این امام همام را به درستی درک کند هرگز در مقابل ظلم و ستم کوتاه نخواهد آمد، بنابراین به عینه امروز می‌بینیم که دستان بسیاری در کارند که نهضت عاشورا را تحریف کنند.

حجت الاسلام رضا خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: شاید رویداد و حادثه عاشورا در یک زمان مشخص و زمان مکان انجام به وقوع پیوسته باشد، ولی این نهضت از زوایای بسیار مهم و جهان شمولی برخوردار است.

معاون آموزش مدرسه سفیران هدایت بیجار افزود: بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از تاریخ اسلام همچنان شاهد پویایی نهضت عاشورا در سطح جهان هستیم به نحوی که این نهضت آزادی خواهانه امروز الگویی برای آزادگان جهان شده است.

حجت الاسلام خورشیدی ادامه داد: نهضت عاشورا از همان روزی که امام حسین علیه السلام از مدینه به سمت کربلا حرکت کرد، آغاز شد و هر روز این رویداد یک درس معنوی و اخلاقی و سیاسی برای همه ماست.

معاون آموزش مدرسه سفیران هدایت بیجار بیان کرد: قیام امام حسین (ع) علیه دستگاه جور و استبداد امروز به عنوان یک نهضت و ایدئولوژی شناخته می‌شود؛ امام علیه السلام با توجه و علم به این که سفر کربلا چیزی جز شهادت به دنبال ندارد ولی هرگز اجازه نداد که دنیا ایشان را از هدف متعالیش دور سازد.

وی تصریح کرد: نهضت کربلا شاید در ظاهر تقابل نظامی بین جبهه حق و باطل باشد، ولی این قیام تبدیل به یک مکتب بزرگ برای بشریت شده است.

حجت الاسلام خورشیدی در پایان با اشاره به ضرورت تبیین ابعاد قیام امام حسین (ع) علیه دستگاه استبداد و ظلم، خاطرنشان کرد: هر کسی که به نحو شایسته امام حسین (ع) و شخصیت این امام همام را به درستی درک کند هرگز در مقابل ظلم و ستم کوتاه نخواهد آمد، بنابراین به عینه امروز می‌بینیم که دستان بسیاری در کارند که نهضت عاشورا را تحریف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha