سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ماموستا رستمی

حوزه/امام جمعه شهرستان سنندج گفت: اهل بیت(ع) معنویت و ایستادگی را در مکتب رسول خدا (ص) آموختند و در این راه حضرت امام حسین(ع) برای احیای سنت جدش یعنی فریضه امر به معروف و نهی از منکر جان خود را فدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر سنندج ضمن تسلیت عاشورای حسینی و ایام محرم، اظهار داشت: یکی از بزرگترین مصیبت‌های جهان اسلام، شهادت امام حسین(ع) و یارانش به دست سنگدل‌ترین افراد روزگار آن دوران است.

امام جمعه شهرستان سنندج گفت: شهادت به نوعی فرهنگ پیشرو در انسانیت و گسترش دین مبین اسلام محسوب می‌شود و در طول تاریخ اسلام بسیاری از بزرگان دین در برابر ظلم و ستم قیام کردند و در این راه به شهادت رسیده‌اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام حسین(ع) برای همه مسلمانان و حتی دیگر مردمان جهان الگوی شجاعت و ایثار و فداکاری می‌باشد.

ماموستا رستمی، اظهار کرد: اهل بیت(ع) معنویت و ایستادگی را در مکتب رسول خدا (ص) آموختند و در این راه حضرت امام حسین(ع) برای احیای سنت جدش یعنی فریضه امر به معروف و نهی از منکر جان خود را فدا کردند.

امام جمعه شهرستان سنندج ادامه داد: در روایات و کتاب‌های اهل سنت همواره عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت رسول خدا(ص) یادآوری شده و مردم اهل سنت این مهم را هرگز فراموش نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه همانگونه که مردم اهل سنت در سخنان و روایات خود همواره از محبت به اهل بیت و اصحاب پیامبر اکرم به میان می‌آورند اهل تشیع نیز اینگونه رفتار می‌کنند که این خود زمینه وحدت بیشتر در بین این دو مذهب است.

امام جمعه شهرستان سنندج با اشاره به تورم موجود در جامعه، عنوان کرد: مسئولان برای خدمت بهتر و درست‌تر به مردم باید از سیره رسول خدا و دستورات دین مبین اسلام پیروی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha