یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ناصر رفیعی

حوزه / عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: امام حسین(ع) از جمله افرادی است که باید با کلامش ایشان را شناخت

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در مراسم عزای حسینی هیئت رزمندگان اسلام در گلستان شهدا، اظهار داشت: امام حسین(ع) در روز عاشورا فقط بر بالین ۹ شهید کربلا حاضر شد و یکی از آنها غلام سیاهی بود که برای ما درس است.

وی با اشاره به اینکه هر کسی را می‌توان از کلام او شناخت، گفت: حتی ما خالق هستی و خداوند متعال را از کلام او یعنی قرآن کریم بهتر می‌شناسیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: امام حسین(ع) از جمله افرادی است که باید با کلامش شناخت، به عنوان مثال امام حسین(ع) در آخرین خطبه خود در هشتم ذی الحجه وقتی که قصد خروج از مکه به سمت کربلا را داشتند، مطالبی را فرمود که قابل تأمل است.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) در این خطبه چهار نکته را بیان می‌کنند، نخست اینکه مرگ در نزد امام حسین(ع) از گردنبند طلا برای زن جوان زیباتر است، دوم اینکه رضایت خداوند را در هر حالی بر رضایت خود و خانواده ترجیح می‌دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: در این زمان باید بدانیم طبق دستور اسلام، حتی کسب رضایت والدین، تا حد تعارض نداشتن با دستور خداوند واجب است، بنابراین نباید به بهانه دستور پدر و یا مادر یا شوهر، عملی ضد دین و اسلام را انجام دهیم، بنابراین تبعیت از بی‌حجابی به دستور شوهر، چون امری خلاف دین خدا است، نباید اطاعت شود.

وی ادامه داد: سومین نکته اینکه ما بر سختی‌ها صبر کرده تا اجر صابرین نصیب ما شود، صبر بر مصیبت عملی است که خداوند برای آن اجر بی‌حساب می‌دهد، یکی از شاخصه‌های یاران عاشورایی در کربلا، صبر بر مصیبت است.

این کارشناس دینی تأکید کرد: نکته چهارم این خطبه این است که هر کسی خواهان همراهی با ما اهل بیت(ع) است نباید از بذل جان خود هراسی داشته باشد، بذل جان شرط همراهی با اهل بیت(ع) است، امام در این خطبه تاکید دارد ما نیاز به امکانات و ابزارهای شما نداریم.

وی با اشاره به اینکه طبق روایتی از امام صادق(ع)، ما به پنج طریق امام حسین(ع) را یاری می‌کنیم، گفت: نخست با قلب خود همراهی می‌کنیم، دوم گوش خود که حرام گوش نمی‌دهیم، سوم چشمی که حرام نمی‌بیند، چهارم با رأی و نظرکه همیشه بر امام حسین (ع) است و در آخر با هوا و خواسته‌های خود، امام را یاری می‌کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha