یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
.

حوزه/ امام جمعه چهارباغ گفت: عاشورا محصور در یک‌زمان و مکان خاص نیست بلکه آغازی بی‌پایان و طلوعی بی‌غروب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام قادر محمدی امام جمعه شهرستان چهارباغ، اظهار داشت: ملت با عظمت ایران اسلامی امسال پرشورتر از سال‌های قبل در محافل سیدالشهداء(ع) حاضر شده و با روحیه حماسی عزاداری کردند.

وی افزود: عاشورا محصور در یک‌زمان و مکان خاص نیست، بلکه آغازی بی‌پایان و طلوعی بی‌غروب است و این همان معجزه بیانی پیغمبر اسلام(ص) است که فرمورد «إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً»

وی ادامه داد: از تمام کسانی که زمینه هرچه باشکوه‌تر شدن مراسم عزای حسینی را برقرار کردند تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام محمدی به عظمت قرآن اشاره کرد و گفت: اهانت به ساحت قرآن مجید در برخی کشورهای غربی ناشی از کینه و بغض عمیق آنها نسبت به دین مقدس اسلام و ارزش‌های والای آن است.

وی تصریح کرد: قرآن‌ کتاب ارشاد و تبلیغ و هدایت است و هدف آن این است که حقایق زندگی انسانی و دستورات لازم برای رسیدن به کمال انسانی را بیان کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهار باغ، به پرپایی نماز جمعه این هفته اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یک نهاد حاکمیتی است که با سه ویژگی اصلیِ "مردمی بودن"، "انقلابی بودن" و "جهادی بودن" شناخته می‌شود.

وی به مسئولان چهار باغ هشدار داد :خطر ریزش، بقعه و بنای تاریخی امامزاده برهان الدین قوهه را تهدید می‌کند و ضرورت دارد اداره اوقاف و میراث فرهنگی به‌عنوان متولیان امر ورود جدی و فوری داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha