شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
الیاس حداد اسقف اعظم صیدای لبنان

حوزه/ الیاس حداد گفت: عاشورا از نظر حقوقی یک جنایت کشتار جمعی با طراحی قبلی است. جنایتی که در عاشورا صورت گرفت تبدیل به نردبان ارزش‌ها شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، الیاس حداد اسقف اعظم صیدای لبنان در مجلس بزرگداشت امام حسین (ع) که به همت حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد عسیران مفتی شیعه جعفریه و با حضور عده‌ای از شخصیت‌ها و جمعی از مردم تشکیل شد گفت: آنچه حسین (ع) و دلاوران کربلا را در جامعه زنده نگه می‌دارد، گرامیداشت امانتدارانه است. عاشورا از نظر حقوقی یک جنایت کشتار جمعی با طراحی قبلی است. جنایتی که در عاشورا صورت گرفت تبدیل به نردبان ارزش‌ها، بخشش، فداکاری و شهادت برای حفظ دیگران شده است.

وی با بیان اینکه مسیحیان مجلدات گرانبهایی از واقعه کربلا نوشته‌اند، افزود: ما لبنان را آن گونه که حسین(ع) دوست دارد می‌خواهیم، حسین(ع) به لبنان مقاوم در جنوب راضی می‌شود، حسین(ع) ناله بیماران را در بیروت، شمال، بقاع و جبل می‌شنود. حسین زباله‌های انباشته شده در خیابان‌ها را می‌ببیند و وقتی متوجه می‌شود که لبنانی‌ها حقوق سرنوشت ساز خود را از جمله در تعیین رئیس جمهور به تعویق می‌اندازند گریه می‌کند.

الیاس حداد تاکید کرد: بین دین و دنیا، بین عقل و نیستی نبرد سختی وجود دارد. حسین(ه) متعلق به دین میانه رو است نه به جهان گناهکار.

او افزود: ای کاش اسلام و مسیحیت در زندگی ما اعمال شود، زیرا مشترکات زیادی با هم دارند.

اسقف اعظم صیدای لبنان در ادامه گفت: امروز تمام دنیا در جنگ با ادیان است و آنچه در سوئد شاهد آن بودیم که قرآن کریم به آتش کشیده شد بزرگترین گواه آن است. ما با هم -مسیحیان و مسلمانان- باید با این جنگ مقابله کنیم. لبنان کمر همت خود را محکم می‌بندد تا در این نبرد پیروز شود. فقط لبنانی‌ها می‌توانند به عمق توطئه ضد ادیان پی ببرند و برای جهان الگوی مشارکت در رویارویی باشند.

وی با تأکید بر اینکه لبنان زیباترین و امن ترین کشور برای مردم است مشروط بر اینکه عزت و حیثیت به شهروند لبنانی آنگونه که لیاقتش را دارد برگردانیده شود، تصریح کرد: خانواده‌های مهاجر لبنانی ما تصمیم گرفتند به لبنان باز گردند تا فرزندانشان در معرض این موج غیرانسانی غرب قرار نگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha