یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تأکید امام جمعه بیروت بر خطرناک بودن جنگهای رسانه ای و فرهنگی

حوزه/ حجت الاسلام سید علی فضل الله گفت: جنگ‌های رسانه ای و فرهنگی بالاتر از جنگهای نظامی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه گفت: جنگ هایی که در سطح فکری، رسانه ای و فرهنگی با آن روبرو هستیم، مساوی یا بزرگتر از جنگ های نظامی است.

وی تأکید کرد: مسئولیت ما در رساندن حقیقت و ارائه افکار مبتنی بر شواهد و برهان، برای ایجاد آگاهی بر اساس تشخیص واقعیتها از جعلیات، تبیین حق و باطل و هشدار نسبت به توطئه و دسیسه هایی است که ضد میهن ما در جهت تضعیف و پاره پاره شدن جوامع و ارزش های انسانی و مفاهیم اخلاقی، ایمانی، میهنی و آزادی خواهی ایجاد می‌شود.

امام جمعه بیروت افزود: این دشمنی ها در پرتو کمپین‌های رسانه‌ای اندیشمندانه ای است تا مفاهیمی را وارد جامعه ما کنند که ما را از ایمان، میهن‌دوستی، فرهنگ و ارزش‌هایمان دور کنند و مانعی در برابر آرمان‌های ما به سوی وحدت، آزادی و عدالت باشند.

وی گفت: رسانه هایی که دشمنِ آزادی و وحدت کشور هستند اگر چه دارای قابلیت ها و فناوری هایی هستند که افکار عمومی را از حقوق و منافع خود منحرف می‌کنند ولی رسانه های آزاد اگر قدرت تشخیص حقیقت و منطق را داشته باشند و اخبار را بر اساس واقعیت به دست آورند، می‌توانند در نبرد حقیقت پیروز شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فضل الله در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت لبنان و تأکید بر اهمیت تمرکز بر وحدت ملی در مقابل همه پروژه های فدرالیسم و تفرقه خاطرنشان کرد: با توجه به وجود کسانی که می‌خواهند این کشور تا زمانی که دارای عناصر قدرتی است که از سرزمین خود محافظت می‌کنند و در برابر هر متجاوز و اشغالگر دفاع می کنند، ثبات نداشته باشد، بیم آن داریم که دوره خلأ ریاست جمهوری با توجه به مواضع و سخنرانی های التهابی در جهت سوء استفاده از احساسات فرقه ای طولانی شده و کشور در معرض خطر بیشتر قرار گیرد.

وی از نیروهای سیاسی خواست به فکر سرنوشت لبنان و مردم آن باشند و از خودخواهی ها و منافع جناحی خود خارج شده و در مطالبات سیاسی کوتاه آمده، سپس در جهت رسیدن به راه حل از همه جوهای مثبتی که در منطقه رخ می‌دهد استفاده کنند تا کشور لبنان از دست نرفته و ساختار روی سر همه خراب نشود.

امام جمعه بیروت: جنگ رسانه‌ای بالاتر از جنگ نظامی است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha