یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

حوزه/ حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت از به نتیجه نرسیدن جلسه اخیر در انتخاب رئیس جمهور لبنان ابراز تأسف کرده و خواستار پایان دادن به بحران اقتصادی لبنان با وحدت گروهها در جهت انتخاب رئیس جمهور شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله در سخنانی در مسجد امامین حسنین(ع) در شهرک الحریک با حضور عده ای از شخصیت‌های علمی، سیاسی و اجتماعی به بحران اقتصادی لبنان پرداخت و گفت: رنج مستمر لبنانی ها در سطح معیشتی و زندگی که روز به روز تشدید می‌شود، باعث شده که اکثریت لبنانی‌ها نتوانند ساده ترین مایحتاج زندگی خود را تامین کنند، بلکه برخی از آنها را به نقطه ناامیدی از این زندگی و حتی خودکشی رسانده است با وجود اینکه از عواقب آن و مجازات سخت خداوند برای کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند آگاهند.

وی در این راستا ادامه داد: با تمام این اوصاف، وضعیت سیاسی لبنان در حال وخامت و تفرقه بدون هیچ اراده جدی از مدیران این امر، به وضعیت خود ادامه می‌دهد. ما به جای تلاش هماهنگ همه نیروهای سیاسی برای دستیابی به آرزوهای لبنانی‌هایی که مشتاق دیدن حرکت کشورشان به سوی بهبودی هستند، با شکاف عمیق‌تر و بن‌بست بیشتری در سطح سیاسی مواجه می‌شویم همانگونه که در جلسه اخیر برای انتخاب ریاست جمهوری دیدیم.

فضل الله با ابراز نگرانی از ادامه وضعیت موجود، تلاشهای مسابقه وار برای پر کردن خلأ صندلی ریاست جمهوری را نادرست دانست.

او گفت: ما نمی‌خواهیم لبنانی‌هایی که در بیرون کشور زندگی می‌کنند و هم اکنون برای تعطیلات تابستانی به کشور برمی‌گردند با کشوری بدون آب و برق مواجه شوند که در این صورت منجر به ناامیدی شده و تصمیم می‌گیرند در مراحل بعدی به کشور برنگردند.

او به رنج سپرده‌گذارانی اشاره کرد که به خاطر بحران اقتصادی از بازگشت پول خود نا امید شده‌اند و گفت: ما نمی‌خواهیم این مسئله به مرحله خشونت کشیده شود. وقت آن رسیده که بحران این کشور هر چه زودتر به پایان برسد.

امام جمعه بیروت به مراسم حج اشاره کرده که حجاج از این طریق ارتباط خود را با پروردگارشان مستحکم کرده و با وجود اختلافات در مذاهب و آرایی که دارند وحدت و یکپارچگی را تجربه می‌کنند و از خداوند برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

وی با یاد آوری سالروز شهادت امام جواد (ع) در آخر ذی القعده گفت: ما به روش امام جواد(ع) در برخورد با کسانی که در دین، فرقه، سیاست یا هر مناقشه ای با آنها اختلاف داریم، نیاز مبرم داریم که به وسیله آن دل مردم را به دست آورده، پیام خود را به آنها برسانیم تا توانایی بیشتری برای رویارویی با چالش‌ها داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha