سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1090875
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
دیدار امام جمعه بیروت با علمای شیعه در نروژ

حوزه/ حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت با علما و مبلغین شیعه در نروژ دیدار و از زحمات آنان قدردانی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در مسجد توحید در اسلو پایتخت نروژ با هیئتی از مجمع علمای شینگن در اروپا دیدار و از زحمات آنان قدردانی و برای آنان آرزوی موفقیت روزافزون کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حال حاضر با تغییراتی که در مفاهیم و ارزش‌ها به وجود آمده است، گفت: خطبا باید روش های جدیدی را اندیشیده تا مردم به ویژه نسل جوان را به حضور در مساجد و مراکز اسلامی برای حفظ هویت دینی و فرهنگی آنها جذب کنند.

امام جمعه بیروت در ادامه سفر خود به نروژ، از مرکز المصطفی در جنوب نروژ با حضور جمع کثیری از اقشار لبنانی، عراقی و افغانستانی بازدید کرد.

سید علی فضل‌الله به نقشی که این مرکز در گردآوری جوامع مختلف و اطمینان از بهره‌مندی از همه ظرفیت های موجود ایفا می‌کند، اشاره و از متولیان آن به خاطر صرف زمان و تلاش برای حفظ ایمان نسل‌ها و گسترش آگاهی و فرهنگ تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است که ما خود را در معرض قرآن کریم و روایات پیامبر و اهل بیتش قرار دهیم تا از این ذخائر بهره برده و مطمئن شویم که در مسیر درست حرکت می کنیم، لذا مسئولیت بزرگی بر عهده همگان گذاشته شده است تا نقش خود را در آموزش وظایف در قبال خداوند متعال و مسئولیت های زندگی انجام دهند.

فضل الله ادامه داد: وظیفه مراکز اسلامی در غرب یادآوری خدا و شناساندن دین او که رحمت برای جهانیان است و دعوت به تمسک به ارزش‌های معنوی، اخلاقی، انسانی و جستجوی دانش و حکمت تا حد امکان است؛ از این رو حضور در این مراکز اهمیت می یابد چرا که از بعد معنوی موجب تقویت ارتباط با خدا و همچنین کسب علم در جهت غنای اندیشه و رحمت و مدارا در جهت تقویت روابط بین اجزای جامعه ای که در آن زندگی می‌کنیم می‌شود.

وی همچنین بر لزوم اهتمام والدین به تربیت فرزندان و مصون سازی آنان از انحراف با روش های آموزشی مؤثر و مفید تأکید کرد.

فضل الله سخنان خود را با دعوت به ارتباط و گشاده رویی با مردم غرب، احترام به قانون و معرفی اسلام به بهترین وجه پس از تحریف و معرفی آن به گونه‌ای که با تمدن و بشریت دشمنی دارد، به پایان رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha