یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

حوزه/ حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت با اشاره به مانور چندی پیش رژیم صهیونیستی گفت: هدف آنها گر چه ایجاد ترس در ماست ولی نباید آسوده خاطر باشیم و مهمترین چیز در مقابله با دشمن اتحاد است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله خطبه‌های نماز جمعه را در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام) در محله حریک بیروت با حضور عده‌ای از شخصیت های علمی، سیاسی و اجتماعی و جمعی از مردم ایراد کرد.

وی به مناسبت سالگرد میلاد امام رضا (علیه السلام) به حدیثی از ایشان اشاره کرده و گفت: یکی از یاران حضرتش نقل می‌کند که در مجلس امام رضا (علیه السلام) بودیم که مردی نزد او آمد و گفت: ای فرزند رسول خدا! از حج برمی‌گردم و دارایی خودم را گم کرده‌ام، چیزی ندارم که مرا به وطنم برساند. اگر خواستید به من کمک کنید که به وطنم برگردم. زندگی من خوب است، وقتی که آنجا رسیدم مال شما را صدقه می‌دهم، زیراکه من مستحق صدقه نیستم ... امام (علیه السّلام) داخل حجره شد و همیانی از زر را از پشت در به او داد به گونه ای که چهره همدیگر را نبینند و فرمود: این دویست دینار را بگیر در هزینه و زندگی خود خرج کن و تبرّک بجوی و از جانب من صدقه نده. یکی از اصحاب تعجب کرده و عرض کرد: جانم به قربان شما! به آن مرد بخشش کردید و او را مورد رحمت قرار دادید، چرا صورت خود را از او پوشاندید؟ امام فرمود: به خاطر اینکه خواری سؤال را به جهت برآوردن نیاز او در صورتش نبینم.

امام جمعه بیروت در ادامه افزود: ما نیاز مبرمی به اتخاذ این رفتار داریم که به وسیله آن آبروی افراد را حفظ کنیم و بدین ترتیب جامعه ای را می‌سازیم که در آن کرامت برای همه از فقیر و غنی به طور یکسان وجود داشته، و با این رفتار قادر به رویارویی با چالش ها خواهیم بود.

وی در بخشی از خطبه‌ها به جای خالی صندلی ریاست جمهوری در لبنان اشاره کرده و از گروههای سیاسی خواست راه حلی یافته و نگاهشان را به خارج از کشور ندوزند.

سید علی فضل الله از گرانی کالاها در لبنان گلایه کرده و گفت: مردم نه تنها در خرید مایحتاج زندگی و مخارج تحصیل فرزندان و هزینه رفت و آمد به درد سر افتاده‌اند بلکه برای درمان و تهیه دارو نیز با مشکل مواجه شده‌اند.

وی دولت لبنان را به رفع این گرفتاریها دعوت کرد و از آنان خواست با افزایش قیمت دلار گمرکی و قبض برق و امثال آن رنج مردم را افزایش ندهند.

وی به افزایش سرقت، گسترش جنایت، رواج مواد مخدر و آدم ربایی به هدف باج خواهی مثل آنچه چندی پیش برای یکی از اتباع عربستان اتفاق افتاده بود اشاره کرده و از مسئولین امنیتی ضمن قدردانی از زحمات آنها خواست در رفع این مشکل بیش از پیش بکوشند.

امام جمعه بیروت در بخش دیگری از خطبه‌ها به مانور اسرائیل در روزهای اخیر اشاره کرده و گفت: ما می‌دانیم که دشمن می‌خواهد به ما القاء کند که توان جنگیدن با ما را دارد ولی همانگونه که پیشتر شکست خورده باز هم شکست خواهد خورد، با این وجود ما نباید آسوده خاطر بوده و باید جانب احتیاط را در نظر بگیریم و مهمترین چیز در مقابله با آنها اتحاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha