یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 1101452
۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
تجمع بانوان زینبی در ساوه

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به جایگاه و شخصیت والای حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب(س) عالمه بدون معلّم بودند که دو بال تقوا و علم و معرفت را به هم آمیخته بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، تجمع بانوان زینبی، روز یکشنبه با حضور بانوان و طلاب مدارس علمیه خواهران شهرستان ساوه در مسجد انقلاب این شهر برگزار شد.

خانم شوکتی استاد مدارس علمیه خواهران شهرستان ساوه ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان و روز شهادت امام سجاد علیه السلام با اشاره به جایگاه و شخصیت والای حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب(س) عالمه بدون معلم بودند که دو بال تقوا و علم و معرفت را به هم آمیخته بودند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان بُعد عبادی، سیاسی و اجتماعی حضرت زینب (س) یاد آور شد:در بعد عبادی حضرت زینب(س) عبادت ایشان در شب عاشورا ،در بُعد اجتماعی رعایت حجاب، عفاف و حیا آن حضرت هنگام ورود به شام که فرمودند: سرهای بر نیزه را جلوتر از ما حرکت دهید که ما ناموس اهل بیت در معرض دید نباشیم و در بعد سیاسی خطبه های ایشان در واقعه عاشورا که با تمام مصیبت ها در همه حال با اقتدار و صلابت خطبه خواندند و بر این مصیبت ها صبر نمودندمثال زدنی است.

شوکتی با بیان اینکه دشمنان با هدف قرار دادن عفت و حیای بانوان مسلمان تلاش دارند، ابتدا دین آنان و سپس محبت اهل بیت علیهم السلام را از بانوان بگیرند، تأکید کرد: بانوان مسلمان ایران از داخل خانه تا حضور در اجتماع به حضرت زینب(س) اقتدا کرده اند و با صلابت و اقتدار پای اعتقادات و آرمان های انقلاب ایستاده اند و نقشه های دشمنان کور دل راه به جایی نخواهد برد .

وی در پایان به تکلیف امروز بانوان اشاره نمود و افزود: امروز لبیک یا حسین، به معنی پیروی از ولایت فقیه و تبعیت از ایشان، فرزند آوری و تربیت نسل حسینی و افزایش نسل شیعه که موجب افتخار پیامبر برسایر امت هاست؛ می باشد.

ویژه برنامه محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم با قرائت قرآن و در دست داشتن قرآن توسط بانوان، قرائت بخشی از خطبه حضرت زینب (س)، مداحی و روضه خوانی و قرائت قطعنامه توسط سرکار خانم نجیبه کرمی مدیر و مدرس حوزه علمیه، آماده سازی مهد ویژه خردسالان و تهیه بسته فرهنگی ویژه فرزند آوری و پذیرایی از برنامه های دیگر این مراسم بود.

تجمع بانوان زینبی در مسجد انقلاب ساوه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha