دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری تشریح برنامه های بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در ایام شهادت امام سجاد (ع)

حوزه/ قائم مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه گفت: پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی انجمنی تحت عنوان انجمن بین المللی خادمان صحیفه دنبال شده است و تاکنون اساسنامه آن نیز تدوین و مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالواحد الهی‌نژاد در نشست خبری که به مناسبت برنامه‌های سال ۱۴۰۲ بنیاد و بزرگداشت شهادت امام سجاد(ع) برگزار شد، اظهار کرد: باید از صحیفه سجادیه برای تقویت هویت دینی و انقلابی جامعه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در عرصه ملی و بین المللی اقداماتی را انجام داده است تا بتواند از این ظرفیت بهره‌مند شود.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه از امضای توافق‌نامه‌هایی با نهادهای ملی یاد کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم از ظرفیت این نهادها در جهت ترویج فرهنگ و معارف نورانی صحیفه سجادیه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه همچنین دوره‌هایی برای طلاب ایرانی و خارجی برگزار کرده‌ایم، مطرح کرد: حدود ۷۵۰ نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد با بیان اینکه برنامه صحیفه‌خوانی و آشنایی با صحیفه در حدود ۱۶۰ حسینیه سطح کشور دنبال می‌شود، عنوان کرد: این برنامه‌های تربیتی با رویکرد تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است و در کنار این حرکت، تلاش کرده‌ایم از وصیت‌نامه شهدا نیز به عنوان درسنامه استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی انجمنی تحت عنوان انجمن بین المللی خادمان صحیفه دنبال شده است و تاکنون اساسنامه آن نیز تدوین و مصوب شده است.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با اشاره به اینکه این انجمن در سطح ملی و بین المللی فرهنگ دعا و زیارت را ترویج می‌دهد، خاطرنشان کرد: همچنین سایتی را راه‌اندازی کرده‌ایم که اهدافی ازجمله، تربیت مبلغ، تقویت سطح دینی و جلوگیری از تفکرات انحرافی را دنبال می‌کند.

وی حضور این بنیاد در نمایشگاه بین المللی را مدنظر قرارداد و افزود: این حرکت در معرفی صحیفه سجادیه اقدامی ارزشمند بود.

حجت الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد افزود: کار اصلی ما اعزام مبلغ نیست ولی در مناسبت‌ها طبق نشست‌های مرتبطی که برگزار شده است، مبلغ‌هایی را با هدف ترویج صحیفه سجادیه اعزام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این بنیاد فعالیت‌های پژوهشی نیز دنبال می‌شود، تصریح کرد: همچنین کتاب‌هایی در این راستا نیز چاپ و تدوین شده است و تلاش داشته‌ایم از افرادی که در این زمینه فعالیت‌هایی مانند تالیف، ترجمه و نشر را دنبال می‌کنند نیز حمایت کنیم.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با اشاره به اینکه هدف ما آشنایی عموم مردم و نخبگان با صحیفه سجادیه است، یادآور شد: در این راستا نیز طرح تهیه بوستان موضوعی صحیفه سجادیه دنبال می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha