شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زائران اربعین

ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: با توجه به حذف ویزا برای سفر زیارتی اربعین و تعیین سقف تردد روزانه در مرزها، ثبت نام به موقع و کامل در سامانه سماح الزامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، ستاد مرکزی اربعین حسینی با اعلام حذف ویزای سفر زیارتی اربعین، ثبت نام به موقع و کامل زائران در سامانه سماح را الزامی و شرط ارائه خدمات و اختصاص ارز زیارتی خواند.

بیشتر بخوانید:

اربعینی‌ها گذرنامه ۵ ساله ۵۰ هزار تومانی دریافت کنند + جزئیات کامل

متن اطلاعیه شماره یک ستاد مرکزی اربعین به شرح زیر است:

« حیاتنا الحسین »

بسمه تعالی

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت(علیهم السلام) و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی(ع) می‌رساند:

۱- از آنجا که پیش بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل و نقلی، بیمه ای و ... برای زوار اربعین مستلزم ثبت نام در سامانه سماح برای تمهید مناسب تر این خدمات خواهد بود لذا تصریح می گردد ثبت نام برای تمامی متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین سال جاری ضرورت داشته لذا ضروری است تمامی افرادی که متقاضی شرکت در مراسم اربعین سال جاری می باشند با مراجعه به سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir نسبت به ثبت نام خود در اسرع وقت اقدام کنند.

ببینید:

فیلم | مراحل درخواست گذرنامه زیارتی از طریق اپلیکیشن پُلیسِ مَن

۲- توجه به توصیه های مندرج در سامانه سماح برای تمامی متقاضیان شرکت در مراسم اربعین مورد استدعا و تاکید ستاد مرکزی اربعین است .

۳- ارائه خدماتی از قبیل تهیه بلیط، دریافت گذرنامه زیارتی اربعین، اختصاص ارز زیارتی و ... مشروط به ثبت نام زائران و متقاضیان در سامانه (سماح) است.

۴- با عنایت به حذف ویزا برای سفر زیارتی اربعین و تعیین سقف تردد روزانه برای مرزهای هدف، ثبت نام بموقع و کامل در سامانه سماح برای تمامی زوار اربعین الزامی بوده و هنگام خروج از مرز مورد کنترل قرار خواهد گرفت .

۵- ثبت نام در سامانه سماح بدون پرداخت حق بیمه، به منزله تکمیل ثبت نام نیست و هیچگونه حقی را برای ثبت نام کننده محترم ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

چگونه برای کودکان گذرنامه اربعین بگیریم؟ / مشکل زیر ۱۸ ساله‌ها حل شد + فیلم

اختصاص ۲۰۰ هزار دینار برای هر زائر

فرزین، رئیس‌ کل بانک مرکزی هم درباره اختصاص ارز اربعین اعلام کرد: به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات ارزی به زائران مراسم اربعین حسینی، امسال چهار بانک عامل نسبت به عرضه ارز اربعین به هر یک از متقاضیان ۲۰۰ هزار دینار اقدام می‌کنند.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، جزئیات این اقدام به زودی توسط روابط عمومی بانک مرکزی اعلام می‌شود. بانک‌ها هم بر اساس سیاست داخلی خود نسبت به اعطای تسهیلات اربعین اقدام خواهند کرد.

فیلم توضیحات رئیس کل بانک مرکزی درباره اختصاص ارز اربعین

* شرایط ثبت نام در سامانه سماح Samah.haj.ir

۱- داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است؛ در صورت لزوم نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام گردد.( گذرنامه زیارتی از طریق اپلیکیشن پُلیسِ مَن)

۲- ثبت دقیق شماره تلفن همراه هر یک از زائرین در اطلاع رسانی های مهم و ضروری، امور گمشدگان و ارتباط هم گروهی ها در پیاده روی اربعین بسیار حائز اهمیت است لذا دقت لازم صورت پذیرد.

۳- زائرینی که قصد عزیمت به صورت گروهی را دارند حتماً به صورت گروهی ثبت نام کنند. در این صورت می بایست یک نفر به عنوان سرگروه معرفی شود. ثبت نام گروهی در اطلاع رسانی هم گروهی ها، امور گمشدگان و ... بسیار موثر خواهد بود.

۴- با عنایت به سیل مشتاقان زیارت اربعین حسینی و با توجه به محدودیت های موجود و به منظور امکان بهره مندی سایر زائرین از این فرصت ارزشمند، زائران گرامی برنامه برگشت خود را حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ اعزام تعیین و برنامه ریزی کنند.

۵- از شرایط و تعهدات بیمه اربعین آگاهی کامل حاصل کنید.

۶- دستورالعمل های بهداشتی، توصیه های کنسولی و امنیتی، آموزش ها و ... مطالعه و مورد توجه جدی قرار گیرد.

۷- پس از اتمام ثبت نام، کارت شناسایی چاپ شود و در طول سفر همراه زائرین بخصوص افراد مسن و کودکان باشد. همچنین بارکد (QRcod) تولید شده نیز به تعداد نیاز چاپ و به وسایل همراه چسبانده شود. کارت شناسایی همراه زائرین و بارکد الصاق شده به وسایل، در امور گمشدگان بسیار راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام

گزارش: علی علیزاده

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یا حسین IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 0
    با سلام،چرا سمانه سماح دچار مشکل شده؟ وقتی ثبت نام میکنی خطا میده چرا بررسی نمیکنید؟
  • امیر IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    2 0
    ویزا که از پارسال حذف شد! تیترتون اشتباهه!
  • محسن IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 0
    ارز زیارتی رو برای شهرستانهای کجا باید دریافت کرد
  • محمد CA ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    1 2
    الهم عجل الولیک الفرج . اسلام علیک یا ابا عبدالله ای خون خدا ومظلوم دشت کربلا اگر خدا قسمت کنه تا نفسم قطع نشه پیاده میام خاک قدمگاهتو ببوسم وسورمه چشمم کنم شاید در روز قیامت بوی خاک تربت شما بدردم خورد.
  • ف د IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    1 2
    سلام یک هفته واقعا برای پیاده روی اربعین خیلی کمه، خوب حداقل ۱۰ روز بشه چون توی این گرما کمتر میتونیم پیاده روی کنیم و با این حساب زمان بیشتری برای پیاده روی باید گذاشت یعنی قبلا که هوا خنک بوده سه روز برای پیاده روی خوب بود ولی الان حدود هفت هشت ساعت از روز نمیشه پیاده روی کرد
  • رعیت زاده IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 0
    برای امام حسین واربعین کیسه ندوزید آخر عاقبت نداره.مردم بیمه ابالفضل هستند که راهی میشوند.دست بردارید بسه دیگه.
  • محمد IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    2 1
    اگر قرار است به هر زائر ۲۰۰ هزار دینار بدهید باید به کل ایرانی ها این رقم را اختصاص دهید نه فقط کسانی که در اربعین به کربلا می‌روند!
    • احمد IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      0 0
      مثل اینکه نفهمیدی .۲۰۰هزار دینار رو با قیمت مبلغ پرداختی توسط زائر میدهند .نه مجانی .
    • فاطمه IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      0 0
      جوک نگو خندمون نمیاد
  • بهزاد عبادپور IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام ببخشید این وام اربعین روچطوری دریافت بکنم
  • امیر قاسمی مشهدی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    چطور میتوان ارز اربعین دریافت نمود لطفاً مراحل آنرا بصورت شفاف اعلام بفرمایید.
  • کریم دلسوز IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام ثب نا را رایکان کنید
  • نوری IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    لطفا به این آقا بگید سایت سماح را درست کنن مثلا تیک حقیقی و حقوقی یا ایرانی و خارجی کار نمی کنه.
  • مصطفی پروین IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    به اسم زائر چقدر پول اختلاس میشه خدا میدونه پارسال هم همین هارو گفتن ولی خبری نشد خدا میدونن به اسم زائر پول کجا رفت
  • سلیم IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    لااقل به خاطر اربعین هم که شده اینترنت را وصل کنید پیاده روی زایرین امام حسین علیه السلام را آسان کنید که ماهم بتوانیم ثواب ببریم و شما رادعا کنیم .
  • علی محمد حمیدی نیا IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    باسلام بهرحال مقررات خوب است به شرط آنکه نظارت هم باشد تامرزمشگلی برای تردد نیست داخل عراق فقط مرزشلمچه رفت و برگشت راننده ها اذیت می کنند این مرزبجهت مسافت زیاد ماشین کم دارد اگر ممکن باشد با طرف عراقی صحبت شود
  • علی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 1
    برای اتباع هم صدق میکند
  • اصفهانی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    1 0
    مجازات حقه بازیهای اقتصادی یتان راحداقل دربرزخ خواهیدکشید.
  • عاشق امام حسین(ع) IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    بسیار ممنون از مسئولانی که این کار رو انجام دادن. سال های قبل مخصوصا در برگشت نظارتی روی کرایه ها نبود و زادرها به سختی می افتادن، خواهشمندم امسال فکری بکنند که مردم برای سفر اربعین گرفتار کرایه های بالا نشوند.
  • عدالت IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 1
    وام ازدواج جوانان را بانکها پرداخت نمیکنند اما برای اربعین چه میکنید ؟!!!وای بر شما
    • هر دو IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      0 0
      هر دو باید درست شود
  • محمد اکبری US ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام خسته نباشید بدون کارت گرایان خدمت نمیتونیم در پیاده روی اربعین شرکت کنیم تو رو خدا یه ماری کنید که آن دست از کسانی که خدمت نرفتن بتوانند شرکت کنند ممنون
  • سیدمسلم IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    سلام عرص ادب ثبت نام کرده ام پول بیمه هم۳۵۰۰۰ تومان واریز کرده ام دیگر نمی توانم وارد کاربری خود در سامانه سماح وارد شوم تا کارت زائر وبیمه نامه را چاپ بگیرم لطفا راهنمایی نماید چه کار باید کرد باتشکر اجر شما با آقا امام حسین
  • اغلمعلی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    خداوکیلی طوری زندگی راحت کنین هر موقع خواستن برن کربلا
  • پروانه IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    به خدا قسم میخورم نه خدا نه امام حسین راضی به این هزینه ها نیستند در این شرایط سخت اقتصادی وگرنه کی بدش میاد بره زیارت ائمه
    • قسم؟!!! IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      0 0
      زیارت امام حسین علیه السّلام باعث برآورده شدن حوائج، بخشش گناهان طولانی شدن عمر، گشایش و وسعت رزق، فرج عاجل می گردد. (کامل الزیارات، ص 168.)/ اصلا همان طور که در روایت هم آمده زیارت خودش باعث وسعت رزق و روزی میشه. در مورد عوامل روزی آور ماده زده نشیم.