یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کودکان در پیاده روی اربعین

بسیاری از زائران اربعین به همراه خانواده عازم سفر عشق می شوند، اما دریافت گذرنامه برای فرزندان مشکلی بود که آنان را به سختی می انداخت؛ امسال پلیس امکانی را فراهم کرده که خانواده‌ها با خیال راحت راهی بهشت شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بسیاری از زائران اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به همراه اعضای خانواده عازم سفر عشق می شوند، اما مشکل دریافت گذرنامه برای فرزندان پیش روی آنان بود. امسال پلیس گذرنامه زمینه ای را فراهم کرده است که والدین همراه فرزندانشان قدم در مسیر دلدادگی حضرت مولا بگذارند و راهی بهشت بین الحرمین شوند.

بیشتر بخوانید:

اربعینی‌ها گذرنامه ۵ ساله ۵۰ هزار تومانی دریافت کنند + جزئیات کامل

برای ثبت درخواست گذرنامه ویژه اربعین از طریق اپلیکیشن "پلیس من" باید شماره موبایلی که در این اپلیکیشن ثبت می‌شود با کدملی فرد متقاضی هم‌خوانی داشته باشد (کد ملی و مالک شماره موبایل باید یک فرد باشد)، یعنی افراد نمی‌توانند برای دیگران با کد ملی‌های مختلف درخواست دریافت گذرنامه ویژه اربعین را از طریق اپلیکیشن "پلیس من" ثبت کنند.

پدران می‌توانند برای فرزندان خود درخواست صدور گذرنامه ویژه اربعین را از طریق اپلیکیشن "پلیس من" ثبت کنند؛ پلیس گذرنامه بعد از بررسی اطلاعات، درخواست را تأیید و گذرنامه ویژه اربعین را برای آن فرزند چاپ و ارسال می‌کند.

اگر سیستم خطا دهد و پدر نتواند درخواست صدور گذرنامه ویژه اربعین را برای فرزندش ثبت کند، باید به ادارات پلیس گذرنامه در سراسر کشور مراجعه و این درخواست را حضوری ثبت کند.

فیلم مراحل درخواست گذرنامه زیارتی از طریق اپلیکیشن پُلیسِ مَن

هزینه ۵۰ هزار تومانی صدور گذرنامه

هزینه صدور گذرنامه ویژه اربعین ۵۰ هزار تومان است و بین ۳ تا ۵ روز کاری بعد از ثبت درخواست، برای افراد ارسال می‌شود.

اعتبار گذرنامه‌های ویژه اربعین ۵ ساله است و صرفاً برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر اعتبار دارد.

چگونه برای کودکان گذرنامه اربعین بگیریم؟ / مشکل زیر ۱۸ ساله‌ها حل شد + فیلم

مشکل ثبت‌نام زیر ۱۸ ساله‌ها در سماح حل شد

با توجه به ممنوعیت فروش سیم‌کارت به افراد کم‌تر از ۱۸ سال، در روزهای اخیر امکان ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در سامانه سماح وجود نداشت.

حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت در این باره اعلام کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، مشکل ثبت‌نام افراد زیر ۱۸ سال در سامانه سماح برطرف شد و این افراد هم می‌توانند به عنوان یکی از اعضای گروه به زیارت اربعین مشرف شوند.

انتهای پیام

گزارش: علی علیزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    9 0
    سلام. در سامانه و اپلیکیشن پلیس من هیچ جایی برای ثبت‌نام گذرنامه فرزندان وجود ندارد و این خیلی عجیب است که یکی از مسئولان ارشد فراجا بدون شناخت از سامانه اطلاعات غلط به مردم می‌دهد.
    • حسین IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      2 0
      دقیقا همین طور هست حتی من به اداره گذرنامه هم مراجعه کرده ام ولی متاسفانه اونا هم منو به برنامه پلیس من ارجاع دادن در حالی در این برنامه هبچ گزینه ای برای فرزندان وجود ندارد
    • زائرکربلا IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
      0 0
      قسمت ثبت نام شماره ملی فرزند وبرای پیامک با شماره پدر بزنید ثبت میشه فرزندان
  • محمدرضا فروتن US ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    1 0
    صدور گذرنامه زیارتی برای فرزندم
  • علی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    2 0
    متاسفم برا اون سردار که مردمو دچار مشکل میکنه لطفا راهکاری بیاندیشید یا به پلیس +10 دستور بدید کار گذرنامه زیارتی رو هم انجام بدهند شما با ندانم کاری و خبره نبودن و عدم حس خدمت واقعا فقط مردم رو عصبانی میکنید
    • عبدالحسین IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      6 1
      سلام و ارادت پیشاپیش زیارت قبول کار سختی نیست، شما تو صفحه اول https://egozar.epolice.ir/ گزینه ثبت نام رو انتخاب کنید بعد با کد ملی فرزند خودتون و کدملی و شماره همراه پدر یک نام کاربری و پنل جدید بسازید فقط حتما شماره همراه باید بنام خود پدر باشه و با کد ملی مطابقت داشته باشه، بعد از این یک رمز میاد، بعدشم خودتون میتونید یک رمز ثابت بذارید واسه خودتون، در نهایت دوباره از صفحه اول همین سایتی که عرض کردم اینبار کدملی و رمزی که خودتون ساختید رو وارد میکنید و بدون هیچ مشکلی وارد پنل کاربری فرزند میشید، خودشونم تشخیص میدن که زیر 18 سال هستش، و بعد ازونجا درخواست گذرنامه زیارتی میدید، اگه مشکلتون حل شد، ما رو هم از ته دل دعا کنید
  • ناشناس IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    2 0
    ما از اول محرم دنبال گذرنامه زیارتی هستیم هنوز موفق ب ثبت نام نشدیم
  • قادری IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 0
    گذرنامه برا خودمون گرفتیم برا فرزند زیر ۱۸ ساله باید چیکار کنیم وقت زیادی هم تا زمان حرکت نداریم پلیس+۱۰ هم میگه برید اداره گذرنامه ما نمی دونیم پس اینا چیکاره هستن که اونجا نشستن
    • نیایش IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 0
      باید با کد ملی فرزند ویک رمز عبور وارد پلیس من بشید وشماره تلفن پدر رو وارد کنین وگذر واژه رو ذخیره کنید وبقیه کارهاش که وارد کردن اطلاعات فرد وپرداخت هزینه گذرنامه است
  • حسین IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    برای فرزندان ابتدا در سامانه سخا ثبت نام انجام بدین و هر کجا لازم شد شماره موبایل پدر رو وارد کنید
  • مهدی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    سلام وقت بخیر برای ثبت نام کودکان ابتدا وارد سایت سخا شوید و گزینه ثبت نام را بزنید و بعد شماره ملی کودک را وارد کنید. اگر به مرحله بعد رفت شماره موبایل پدر را وارد کنید و بعد یک رمز بسازید و وارد سخا شوید و ثبت نام کنید. ولی اگر در قسمتی که کد ملی را وارد کردید پیغام خطا داد با پشتیبانی سخا 81240090-021 تماس بگیرید تا این مشکل را برطرف کنند و بعد شما می‌توانید ثبت نام کنید. من دیروز همین مشکل رو داشتم که تماس گرفتم و برطرف شد. التماس دعا
  • موصلی IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    سلام ،من بچه های ۲ و۵ سالمو از طریق پلیس من ثبت نام کردم ولی الان هفت روز میشه که گذشته خبری نیست تو پیگیری گذر نامه هم مشکلی نیست حتی کد گذر نامه صادر شده ولی هنوز نیومده باید چی کار کنیم ؟