دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه علمیه خواهران خوزستان و اوقاف و امور خیریه خوزستان

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان در نشست مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در خصوص همکاری حوزه علمیه خواهران خوزستان با این اداره کل در برپایی مواکب اربعین و استقرار خواهران مبلّغه، تعامل و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام محمدمهدی طاهر، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان امروز در نشست مشترک با حجت الاسلام خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در خصوص همکاری حوزه علمیه خواهران خوزستان با این اداره کل در برپایی مواکب اربعین و استقرار خواهران مبلّغه تعامل و گفت‌وگو کرد.

در این نشست، حجت الاسلام طاهر، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان بر اهمیت برپایی مواکب اربعین با فعالیت‌های فرهنگی و با حضور خواهران حوزوی در راستای جهاد تبیین، آموزش احکام و مسائل زنان و زیارت امام حسین (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: تعامل و همکاری بیشتر این دو نهاد به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی، از جمله برپایی مواکب اربعین و حضور خواهران طلبه در این مواکب برای پاسخگویی به سؤالات شرعی و مسائل عقیدتی بانوان از برنامه‌ریزی‌های انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بانوان مبلغ خواهر در مناسبت‌های مختلف، گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ طلبه مبلغ خواهر در بقاع متبرکه استان خوزستان در حال تبلیغ و پاسخگویی به سؤالات و احکام شرعی بانوان مراجعه کننده هستند که با توجه به وجود بیش از سه هزار بانوی دانش آموخته مدارس علمیه خواهران استان، با همکاری و تعاملات سازنده مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، می‌توان این ظرفیت را چندین برابر کرد.

عمق فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه، مسائل فرهنگی است

همچنین حجت الاسلام خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: اوقاف ظرفیت خیلی خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی از جمله اجرای برنامه در بقاع متبرکه استان دارد.

وی با اشاره به اهمیت حضور و فعالیت بانوان حوزوی در بقاع متبرکه و مواکب اربعین، تصریح کرد: در زمینه فعالیت خواهران طلبه زمانی می‌توان کار مفید و مثمر ثمر انجام داد که کار تشکیلاتی و منظم صورت پذیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، اظهار کرد: خروجی فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه، کمک به گسترش فرهنگ اسلامی در اجتماع است و لذا عرصه‌های تعامل و همکاری این نهاد با حوزه‌های علمیه خواهران بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha