دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت السلام تلخابی

حوزه/ دبیر همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب گفت: تاکنون حدود ۹۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی در نشست خبری "همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب" که امروز شنبه در سالن جلسات شهیدین مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید مقام معظم رهبری بر این بیانیه، این همایش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه از سوی یک فقیه و عالم تدوین شده است، مطرح کرد: بررسی فقهی این بیانیه از جهات مختلف باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه فقه ما در تمام شئونات فردی و اجتماعی اثرگذار است.

دبیر همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب با بیان اینکه بیانیه گام دوم بیان‌گر اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: در این همایش از اساتید بزرگ فقهی حوزه علمیه استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مراکز قوی حوزه‌ علمیه در این همایش همکاری دارند، خاطرنشان کرد: در نظرداریم پس از جمع‌آوری مقالات این همایش را در آذرماه برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با بیان اینکه تاکنون حدود ۹۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، تصریح کرد: علاقه‌مندان تا پایان تابستان برای ارسال آثار فرصت دارند.

وی با اشاره به اینکه در مجتمع عالی فقه از بیش از ۳۰ ملیت طلبه وجود دارد، یادآور شد: تاکنون مقالات بسیاری به زبان‌های اردو، عربی و انگلیسی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

دبیر همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب با بیان اینکه برای این همایش بیش از ۴۰ پیش نشست برگزار کرده‌ایم، ابراز کرد: هم‌اکنون نیز برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری ۲۰ نشست دیگر نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ مقاله نیز توسط بانوان به همایش ارسال شده است، بیان کرد: در این همایش تلاش داریم در مسیر بصیرت افزایی و اقداماتی که به درد جامعه می‌خورد، حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با بیان اینکه این نوع همایش‌ها در نوع گفتمان در نشست‌های علمی اثرگذار است، اظهار داشت: برای برگزاری این نشست اقدامات علمی بسیاری صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده است.

وی با اشاره به محورهای همایش، عنوان کرد: علم و پژوهش، وظایف دولت و ملت در گسترش و ژرفایی معنویت اخلاق، رونق بخشی به اقتصاد، ایجاد عدالت و مبارزه با فساد اخلاقی، خوداتکایی و کاهش وابستگی، حفظ آزادی، تعامل و تعادل در روابط با دیگر جوامع و بهینه‌سازی سبک زندگی، محورهای این همایش را شامل می‌شوند.

دبیر همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب با بیان اینکه تاکنون ۱۶ کرسی علمی نیز برای این همایش برگزار شده است، مطرح کرد: تلاش کردیم این کرسی‌ها و نشست‌ها را در کشورهای مختلف برگزار کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha