یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خبرنگار

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: از جمله مهم ترین انتظارات از خبرنگاران عزیز آن است که نقد دلسوزانه و متعهدانه را در دستور کار فعالیت های خود قرار دهند.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت رسالت اجتماعی خبرنگار به عنوان حلقه واسط میان مردم و حاکمیت و مسئولان ابراز داشت: در کنار هشدار دادن نسبت به ضعف عملکردها و ایرادات و معایب، رسانه ها و به طور مشخص خبرنگاران، نقش مهمی در فرهنگ سازی جامعه دارند، ضمن آن که به هر حال یکی از شئون مهم آن ها مطالبه گری و نقد دلسوزانه است.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم بر ضرورت زمینه سازی به منظور تحقق تمدن نوین اسلامی تأکید نموده اند و بی شک یکی از پیشران های حرکت به سمت این مقوله، خبرنگاران و اهالی رسانه هستند که هم در ابعاد داخلی و هم در عرصه های بین المللی نقش آفرین می باشند. حضرت آقا در همین بیانیه، افق روشنی برای ما ترسیم کردند و همواره تأکید ایشان بر لزوم حفظ روحیه اُمید به آینده در سطح جامعه است که در این رابطه خبرنگاران و فعالان رسانه ای، وظیفه مهمی بر دوش دارند.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: در شرایط کنونی به خصوص ما نیاز به نقد مسایل و مشکلات داریم تا به این وسیله بتوانیم ایرادات و نقاط ضعف را شناخته و در صدد رفع آن ها برآییم چرا که این رویه خودش زمینه ساز تقویت جریان ایمان و امید در جامعه است.

وی با اشاره به این که دشمن شناسی و البته شناخت صحیح ظرفیت های جبهه خودی، از دیگر بایسته های فعالیت خبرنگاری و رسانه ای در گام دوم انقلاب است، اظهار داشت: ما در عین دشمن شناسی نباید از دشمن هراس داشته باشیم، ضمن آن که به هیچ وجه نباید از اهمیت راهبرد مقاومت غافل شویم.

اسلامی همچنین تأکید کرد: واقعیت آن است که نهاد خبرنگاری و اطلاع رسانی در روزگار ما اهمیت بیش از پیشی یافته و لذا باید گروه های اجتماعی و سیاسی از ظرفیت عظیم خبرنگاران و اهالی رسانه به درستی استفاده کنند و خود خبرنگاران نیز البته همواره در برنامه ها و رویکردهایشان اطلاع رسانی صادقانه، شفاف و در عین حال شجاعانه را در دستور کار قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: شیعه و محب اهل بیت(ع) را به عدالت طلبی و حق گرایی می شناسند و طبعاً خبرنگار شیعه نیز باید این گونه باشد و لذا این یک خبرنگار متعهد، مؤمن و انقلابی بیش از هر چیز باید حق خواهی و عدالت طلبی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد که این مهم البته در گام دوم انقلاب، اهمیت و ضرورت مضاعفی نیز پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha