پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
امام جمعه عالیشهر

حجت‌الاسلام حمیدی نژاد با اشاره به مشکلات شهر عالیشهر گفت: این شهر مشکلات بسیار زیادی دارد که استاندار محترم باید عنایت ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امروز در خطبه های نماز جمعه عالیشهر گفت: درس شجاعت یکی از مهم‌ترین درس‌های عاشورا در مکتب امام حسین علیه السلام است.

وی بیان کرد: شجاعت نیرویی قلبی است که باعث صلابت اراده و قوت روح می‌شود شجاعت مبارزان باعث شکستن ابهت طاغوت‌ ها و قدرت‌های جابر می‌شود.

خطیب جمعه عالیشهر ادامه داد: امام حسین علیه السلام قیام کردند و عده زیادی هم به خاطر ترس از ابهت پوشالی یزید به حضرت کمک نکردند و وقتی خشونت یزید را دیدند گریختند و امام را تنها گذاشتند و حتی به امام هم توصیه می‌کردند که تو هم قیام نکن.

وی افزود: امام حسین علیه السلام با شهادتش روح شهامت و شجاعت را در مردم دمید، همان کسانی که با شنیدن خبر دروغ حرکت لشکر یزید به سمت کوفه اطراف حضرت مسلم علیه السلام را خالی کردند، بعد از شهادت امام حسین علیه السلام ۵ هزار نفر شدند و به عنوان توابین به مقابله و جنگ با لشکر یزید رفتند و همگی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد بیان کرد: امروز جوانان ما با گرفتن درس شجاعت از مکتب امام حسین علیه السلام در مقابل جبهه استکبار جهانی با این همه امکانات جنگی ایستاده‌اند و ثابت کرده‌اند که دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند کند. در روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است که فرمودند خداوند مومن ضعیف را دشمن می‌دارد، از ایشان سؤال کردند مومن ضعیف چه کسی است فرمودند مومنی که نهی از منکر نمی‌کند.

وی بیان داشت: کسی که منکری را می‌بیند و نهی از منکر نمی‌کند از داشتن روح شجاعت محروم است و مبغوض خداست. همه ما در رابطه با نهی از منکر تکلیف برعهده داریم، وقتی در جامعه اسلامی فساد و منکری را مشاهده می‌کنیم باید نهی از منکر کنیم.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب از ناو گروه ۸۶ ارتش گفت: ایشان کار مهم این افراد را که در مدت حدود ۸ ماه ۶۵۰۰ کیلومتر در دریا پیمودند بدون اینکه نیازی به کمک اجانب داشته باشند کاری در خور توجه و درس آموز خواندند. این گروه ثابت کرد که دریاهای آزاد متعلق به همه است و آمریکا هم نتوانست هیچ کارشکنی در جلوگیری از حرکت این گروه نماید.

امام جمعه عالیشهر گفت: امروز حضور ناو گروه آمریکا در خلیج فارس دلیل بر قدرت آمریکا نیست بلکه دلیل بر ضعف آمریکاست، با توجه به اقدامات اخیر سپاه در دریا و رونمایی از موشک‌های کروز دریایی و مجهز کردن نیروی دریایی به این موشک‌ها که بیش از هزار کیلومتر می‌توانند اهداف خود را تعقیب کنند، آمریکا برای دیده شدن و دلگرمی دادن به مخالفان جمهوری اسلامی ناچار شده است گروهی را به خلیج فارس بفرستد البته آمریکا به دنبال ایران هراسی است اما هیچگاه به هدفش نخواهد رسید.

وی با اشاره به ۲۳ مرداد سالروز پایان جنگ ۳۳ روزه حزب الله در سال ۱۳۸۵ که این روز به عنوان مقاومت اسلامی نامگذاری شده است گفت: نقشه جامع طرح شده از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل با حمایت کشورهای عربی برای به وجود آوردن خاورمیانه جدید و حذف حزب الله و مقاومت و قدرت دادن به اسرائیل که ظاهراً هیچ نقصی نداشت و پیروزی قطعی خود را پیش بینی کرده بودند به شکست قطعی رسید، شکستی که در همان روزهای اول توسط رهبر انقلاب پیش بینی شده بود و فرمودند این لقمه گلوگیر آنها را خفه می‌کند، باید بدانیم قدرت خدا همراه نیروهای مقاومت است و دشمن همیشه شکست خواهد خورد.

حجت‌الاسلام حمیدی نژاد با پرداختن به مشکلات شهر عالیشهر افزود: این شهر مشکلات بسیار زیادی دارد که استاندار محترم باید عنایت ویژه ای داشته باشند، موضوع بهداشت و درمان و بلاتکلیف بودن بیمارستان، مسئله فاضلاب و همچنین اختلاف میان اعضای شورای اسلامی که مردم از این مسائل در رنج و زحمت هستند و باید هرچه سریعتر مسئولین برای حل این مشکلات تلاش و اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha