شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برگزاری همایش "مناجات‌های امام سجاد (ع)" در کربلا

حوزه/ همایش بین المللی "مناجات‌های امام سجاد (ع)" با حضور پژوهشگرانی از چندین کشور در کربلا برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، همزمان با سالگرد شهادت امام سجاد (ع)، نهمین همایش بین المللی "مناجات‌های امام سجاد (ع)" با حضور پژوهشگرانی از چندین کشور در کربلا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و تولیت شرعی حرم امام حسین (ع) در سخنرانی افتتاحییه این همایش گفت: پژوهشگر در عرصه میراث اهل بیت (علیهم السلام) در می‌یابد که برخی از این میراث‌ها آن گونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه برخی از این میراث‌ها دارای گنجینه‌های علمی، معرفتی، تربیتی و اخلاقی بسیار است که به کارگیری و اجرای آنها در زندگی ما ضروری است، تصریح کرد: صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد (ع) از جمله این میراث‌هاست. ما می‌بینیم که نیاز علمی و معرفتی زیادی نسبت به توجه به میراث امام سجاد (ع) وجود دارد که در نتیجه ضروری است از لحاظ پژوهشی به این دو اثر بیش از پیش پرداخته شود و معارف آنها برای جامعه بیان شود.

او خاطرنشان کرد: همان گونه که امام سجاد (علیه السلام) در عصر خود با خطرات اخلاقی، تربیتی و شناختی مواجه شد با وجود آنکه نسبت به برخی دیگر از جوامع با گشایش برخورد می‌شد، در عصر حاضر نیز با این گشایشی که در ابراز فرهنگ‌ها، دانش‌ها، اخلاقیات، آداب و سنن جوامع دور از جامعه اسلامی وجود دارد، ضروری است که به آثار امام سجاد (ع) به ویژه صحیفه سجادیه و رساله حقوق ایشان به صورت کاربردی توجه بیشتری شود.

برگزاری همایش "مناجات‌های امام سجاد (ع)" در کربلا  برگزاری همایش "مناجات‌های امام سجاد (ع)" در کربلا  برگزاری همایش "مناجات‌های امام سجاد (ع)" در کربلا  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha