یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ جلسه شورای اداری پیرانشهر با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خطاب به مسئولان گفت: این سمت‌ها اعم از مدیریت‌های کلان یا خرد، بهترین فرصتی است که با خدمت به عیال الله، عزت در دنیا و عاقبت به‌خیری در آخرت را کسب کنید و از غصب الهی در امان باشید، چرا که بنا به روایات موجود خدمت به مردم و حل مشکلات آنان باعث کاهش غضب الهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در شورای اداری شهرستان پیرانشهر، اظهار داشت: در روز قیامت همه انسان‌ها در محشر حاضر خواهند شد و ندایی از جانب خداوند خواهد آمد که همانگونه که شما را برای اولین بار خلق کردیم، آنگونه برگشتید و تعلقات دنیا را رها کردید، بنابراین در روز قیامت آنچه به درد ما می‌خورد ایمان و عمل صالح است و همه باید تلاش کنیم این دو عنصر را در درون خود تقویت کنیم.

وی با بیان امثالی از قرآن کریم، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم همسران حضرت لوط و نوح را مثال می‌زند و می‌فرماید این پیامبران برای همسرانشان در روز قیامت نتوانستند کاری بکنند و همسران این دو پیامبر جهنمی شدند در حالیکه همسر فرعون که شوهرش ادعای پروردگاری می‌کرد، به دلیل ایمان و عمل صالح از آتش جهنم رهایی یافت و بهشتی شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خطاب به مسئولین، اظهار کرد: این سمت‌ها اعم از مدیریت‌های کلان یا خرد، بهترین فرصتی است که با خدمت به عیال الله، عزت در دنیا و عاقبت به‌خیری در آخرت را کسب کنید و از غصب الهی در امان باشید، چرا که بنا به روایات موجود خدمت به مردم و حل مشکلات آنان باعث کاهش غضب الهی می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی، ضمن تأکید بر لزوم خدمت صادقانه، بیان کرد: نباید به بهانه اینکه چون فلان مسئول کارش را درست انجام نمی‌دهد از وظایف محوله شانه خاله کنیم، بلکه باید هر کسی وظیفه خود را به درستی عمل کند.

امام جمعه ارومیه، با بیان اینکه در دین اسلام زمان، مکان و موقعیت فرد موثر در ثواب و عقاب اعمال است، خاطرنشان کرد: امر نماز خواندن در منزل و مسجد یکی است، ولی این مکان است که به یکی ثواب بیشتری می‌دهد و به یکی کمتر، زمان و موقعیت فرد هم از این قائده مستثنی نیست، لذا مطمئن باشد کار اشتباه ما از مردم عادی گناه بیشتری دارد، زیرا یک عقاب برای امر کار غلط است و یک عقاب برای اینکه ما مسئول در این نظام هستیم و با این کار، آبروی نظام را خدشه دار کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخشی دیگر با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین در سال گذشته برای تردد زائرین امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: رشد و توسعه پیرانشهر مدیون حضرت اباعبدالله(ع) و اربعین است و این شهرستان توسعه چند ۱۰ ساله خود را توانست به برکت امام حسین(ع) در کمتر از یک سال طی کند.

وی تصریح کرد: اهل سنت همانند تشیع به امام حسین(ع) احترام خاصی قائل‌اند و باید مردم اهل سنت پیرانشهر قدر این موقعیت را بدانند که توفیق خدمتگزاری به زائرین امام حسین (ع) نصیب آنها شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha