دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدجواد قاسم زاده

حوزه/ رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم گفت: برای تجهیز این بیمارستان نیازمند هزینه‌های چند میلیاردی هستیم و به کمک خیّرین امیدواریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدجواد قاسم‌زداه در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به قدمت بیمارستان آیت الله العظمی گلپایگانی، اظهار کرد: در سال ۱۳۴۰ با فشاری که رژیم پهلوی بر روحانیون داشت، بیمارستان‌ها را از سرویس دهی به طلاب و روحانیون منع کرده بود.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله گلپایگانی در مقابل این جریان مرکزی را برای سرویس دهی به روحانیون راه‌اندازی کردند، مطرح کرد: این مرکز در طول زمان گسترش داشته و خیریه خصوصی آن امروز یکی از مراکز اصلی درمانی غیر دولتی در قم است.

رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم ادامه داد: این بیمارستان همواره مورد توجه امام و مقام معظم رهبری بوده است و ایشان تأکید داشتند که با این بیمارستان مانند مراکز دولتی برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی این بوده که این بیمارستان بتواند به عموم مردم و روحانیون سرویس‌دهی سلامت، بهداشت و درمان داشته باشد، عنوان کرد: اگرچه این بیمارستان در دریافت امکانات ویژه خیلی موفق نبوده، ولی در طول یک‌سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خدمات در چند جهت خاص شده است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه طلاب حوزوی که دارای کد هستند در ۴۰ خدمت اصلی ۳۵ درصد تخفیف دریافت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: طبق عقد قراردادی مقرر شده است از شهریورماه خدمات سرپایی که در روند خدمت‌رسانی بیمه‌های تکمیلی نبوده، باتوجه به تغییر بیمه تکمیلی طلاب، شرایط برای افزایش سقف بیمه‌های تکمیلی طلاب مهیا شود.

وی با اشاره به طرح انطباق، تصریح کرد: وزارت بهداشت به مسائل شرعی توجه ویژه‌ای دارد و این موضوع تأثیر بسیار زیادی در رتبه‌بندی‌ها و ارزیابی‌ها دارد.

رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم با بیان اینکه تلاش داریم در این بیمارستان در این زمینه رضایت‌مندی لازم را ایجاد کنیم، یادآور شد: در این بیمارستان بخش زنان و زایمان در تمام فرآیندها از نیروهای خانم استفاده کرده‌ایم که موجب شده است تا بیمارستان به یکی از مراکز موفق در حوزه زنان و زایمان تبدیل شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به موضوع فرزندآوری، بیان کرد: در این بیمارستان سیاست‌های تشویقی خدمت‌رسانی به افراد فعال در این زمینه را در دستورکار قرار داده‌ایم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه برخی اتفاقات حوزه زنان ناخوشایند هستند، ابراز کرد: یکی از این اتفاقات ناخوشایند تاریخ تولدهای لاکچری است که هم به مادر و هم نوزاد آسیب می‌زند که در این راستا ممنوعیت‌های شدیدی وضع کردیم.

وی اضافه کرد: همچنین برخی تاریخ‌های لاکچری نیز برای خود ایجاد کردیم که به عنوان مثال می‌توان به عید غدیر امسال اشاره کرد که در آن به تمام فرزندان پسری که با نام‌های علی، مرتضی، حیدری و امیر متولد شدند، هدیه‌ای تقدیم شد.

رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم با اشاره به اینکه مسائلی در حوزه فقه نیز ایجاد کردیم، اظهار کرد: در این بیمارستان راندهای فقهی برگزار کردیم تا توسط علما احکام و مسائل فقهی به بیماران و همراهان ارائه شود و حتی در مواردی به درخواست بیماران شاهدبرپایی نماز جماعت در بخش‌ها نیز بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره حوزه دین و احکام را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم، مطرح کرد: همچنین دعاهایی که در روند درمان بیماری موثر است را نیز در قالب لینک‌هایی تهیه کرده و پس از بستری، برای بیمار ارسال می‌کنیم.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه بیمارستانی با ۶۰ سال قدمت قطعا مستهلک خواهد بود، عنوان کرد: بنا به دلایلی خیرین سلامت به بخش‌های دولتی توجه دارند و ما علی‌رغم اینکه اسم خیریه داریم کمکی از خیرین دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: برای تجهیز این بیمارستان نیازمند هزینه‌های چند میلیاردی هستیم و به کمک خیرین امیدواریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha