شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خرام

حوزه/ رئیس قرارگاه جهادی امام حسین(ع) کهگیلویه و بویراحمد به تشریح فعالیت‌های این مرکز خیریه در ایام ماه محرم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، ماه محرم با یاد و خاطره امام حسین(ع) و ۷۲ نفر از یاران باوفایش گره خورده که هر سال گروه‌های مختلف فعالان فرهنگی و هیأت‌های مذهبی، طلاب و روحانیون بسیاری دیگر از افراد متدین و آزاده با روضه‌خوانی، سینه‌زنی و راه‌اندازی دسته‌های عزاداری تلاش می‌کنند تا آیین‌های این ماه را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

در این ماه و ایام، نذر در هرجایی و به هر اندازه‌ای که باشد به چشم می‌خورد و به همین دلیل انجام کار خیر در ماه محرم نزد بسیاری از عزاداران امام حسین(ع) مقبول و پسندیده است.

یکی از این فعالان فرهنگی و مذهبی حجت الاسلام سید عبدالحمید خرام رئیس قرارگاه جهادی امام حسین(ع) استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.

وی که از سال ۱۳۹۸ به شهر یاسوج عظیمت کرده، با وجود آنکه در مدارس علمیه سفیران و علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج فعالیت دارد، اما هیچگاه از رسالت اصلی خود که همان تبلیغ دین مبین اسلام و پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی است، دست نکشیده و به‌صورت خودجوش و آتش به‌اختیار در محلات مختلف محروم استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به خدمت رسانی به عزتمندان این استان شده تا بلکه بتواند آسیب‌های اجتماعی این استان در حد توان را، به نوعی کمرنگ‌تر کند.

حجت الاسلام خرام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یاسوج با اشاره به اقدامات انجام شده، اظهار داشت: نیازمندان بسیاری در گوشه‌وکنار شهرها و روستاها هستند، که در تأمین نیازهای اولیه خود مانده‌اند و یا بیمارانی که به دارو، درمان یا جراحی نیاز دارند، کودکانی که ابزار و شرایط تحصیل ندارند، کسانی که با مشکل مسکن مواجه هستند و یا جوانانی که ناتوان در تأمین هزینۀ ازدواج و جهیزیه هستند و این مظلومیت و محرومیت و بیکاری مانع از شروع زندگی مشترکشان شده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج افزود: در ماه محرم و سفر که هیئت‌های مذهبی و فعالان فرهنگی مشغول به فعالیت هستند و همه‌جا صحبت از ایثار، فداکاری و رشادت امام حسین(ع) و یاران ایشان است، روحیه همدلی و خیرخواهی و میل به انجام کار خیر و پسندیده بین عموم مردم و خیرین رو به افزایش است.

رئیس قرارگاه جهادی امام حسین(ع) کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پختن و پخش‌کردن غذا بین عموم مردم یکی از کارهای خیر در ماه محرم است که اتفاقاً با استقبال بسیار خوبی همراه شده و برخی از افراد هم تصمیم می‌گیرند معنویت را در این ایام از راه دیگری جست‌وجو کنند.

وی با بیان اینکه از دیرباز بسیاری از عزاداران ماه محرم سعی می‌کردند در کنار برپایی هیأت و پختن نذری، دستگیر نیازمندان هم باشند، اظهار کرد: به همین منظور قرارگاه جهادی امام حسین(ع) استان کهگیلویه و بویراحمد، از ابتدای ماه محرم امسال تا امروز ۲۸ محرم، اقدام به توزیع ۶۰۰ بسته کمک معیشتی بین محلات کم برخوردار کرده و در کنار توزیع این بسته‌ها تعداد قابل توجهی البسه و کفش هم تقدیم نیازمندان شد.

حجت الاسلام خرام، ارزش هر بسته به طور متوسط را ۷۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ۱۲ هزار پرس غذای گرم نیز در این ماه در ۱۱ مرتبه پخت گردید که بیش از ۲۵۰۰ پُرس آن مربوط به روز عاشورا بود.

وی به برپایی موکب در ۱۳ شب در محل فعالیت تبلیغی خود در مسجد فاطمه زهرا (س) نجف آباد اشاره کرد و یادآور شد: در ایام اربعین و خدمت رسانی به زوّار اباعبدالله الحسین(ع) این موکب‌ها برای کمک فعال خواهند شد.

رئیس قرارگاه جهادی امام حسین(ع) کهگیلویه و بویراحمد، به تهیه کمک هزینه دارو، کمک اجاره دو خانوار، خرید ۳عدد کولر آبی و دو عدد یخچال اشاره کرد و یادآور شد: خیرین گرامی با هر عدد مبلغی می ‌توانند به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۷۹۱۷۳۸ به‌نام قرارگاه جهادی امام حسین(ع) استان کهگیلویه و بویراحمد یاری‌گر ما در این امر خیر باشند و یا با شماره تلفن ۰۹۱۰۶۱۴۷۲۳۳ جهت دریافت نذورات خیر نقدی تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha