دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گندمزار

امام جمعه چناران استان خراسان رضوی از کوتاهی دولت در پرداخت مطالبات گندم‌کاران انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام مظفر تاجی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه چناران یکی از شهرهایی است که در تولید گندم در استان خراسان رضوی رتبه برتر را دارد، گفت: این منطقه کشاورزان سخت کوشی دارد و با توجه به وجود مشکلات کم آبی به ندای مقام معظم رهبری در سال رونق تولید و مهار تورم، احساس وظیفه کردند و کشت گندم را در اولویت قرار دادند.

وی افزود: خرید تضمینی گندم توسط دولت، سیاست دولت برای حذف واسطه‌ها است تا گندم به دست دولت و شرکت‌های تعاونی برسد.

امام جمعه چناران عنوان کرد: کشاورزان نیز گندم برداشت شده را به دولت تحویل داده‌اند و طبق قانون باید تا ۲۴ ساعت بعد، مطالبات پرداخت شود. بخشی از مطالبات در طی این مدت با هزاران دردسر پرداخت شده است اما بخش اصلی مطالبات گندم کاران هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: طبق قانون برای هر روز تأخیر در پرداخت مطالبات گندم‌کاران باید مبلغی به عنوان سود به آنان پرداخت شود اما در حال حاضر شرایط گندم‌کاران به گونه‌ای است که اعلام کرده‌اند سود را نمی‌خواهیم فقط اصل مطالبات را در کمترین زمان به آن‌ها پرداخت کنند.

حجت‌الاسلام تاجی تصریح کرد: کشاورزان برای کاشت گندم و خرید بذر، قرض و یا وام گرفته‌اند و در حال حاضر زیر دِین هستند و باید هر چه سریعتر دِین خود را ادا کنند تا بتوانند برای کشت بعدی آماده شوند. حتی برخی از کشاورزان به تجهیزات و ماشین آلات نیاز دارند.

امام جمعه چناران به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: از کانال‌های مختلفی این موضوع پیگیری شده است و در سطح شهرستان از طریق مدیران جهاد کشاورزی، فرمانداری و... این مطالبه پیگیری شده است اما اعلام می‌کنند که پرداخت مطالبات دست آن‌ها نیست و باید دولت بودجه و اعتبار لازم را در اختیارشان قرار دهد. از طریق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع پیگیری شد زیرا آن‌ها مسئولیت نظارتی دارند و بخش اجرای قانون در اختیار آن‌ها است و باید در جهت احقاق حق و حقوق کشاورزان تلاش و اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام تاجی اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس این موضوع را پیگیری کردند و وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده است که برای این هفته مطالبات گندم‌کاران واریز می شود و ما همچنان منتظر هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha