یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام اسماعیل قهرمانلو، معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه زنجان

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه زنجان از برپایی دوره میثاق طلبگی با حضور ۵۰ داوطلب جدیدالورود در این حوزه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام اسماعیل قهرمانلو، معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه زنجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گزارشی از روند برگزاری دوره میثاق طلبگی زنجان با حضور ۵۰ نفر از داوطلبان ورودی حوزه استان در مدرسه امام صادق(ع) زنجان خبر داد و گفت: در این دوره تربیتی که پنج روز به طول انجامید، در هفدهم مرداد ماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بیات استاد اخلاق و مدیر اسبق حوزه استان، حجت الاسلام و المسلمین سپهری مدیر حوزه علمیه استان و با حضور معاونان و مدیران مدارس، داوطلبان و اولیاء آنان آغاز شد و داوطلبان و همچنین اولیای آنها نسبت به برنامه های پیش رو توجیه گردیدند.

وی ادامه داد: در این دوره که در فضایی معنوی برگزار شد، برنامه های متنوع تربیتی و آموزشی از جمله «آموزش اخلاق و رسم طلبگی»، «آشنایی با نظام آموزشی حوزه»، «برگزاری دروس اخلاق» و «محفل انس با قرآن» به صورت روزانه، «کارگاه سبک زندگی»، «هیئت» و «مناجات» برگزار شد.

حجت الاسلام قهرمانلو خاطرنشان کرد: «حضور در دفتر آیت الله حسینی زنجانی و دیدار و بهره مندی از نصایح ایشان»، «شرکت در نماز جمعه شهر زنجان» و «اردوی امام زاده سید ابراهیم زنجان» از برنامه های معنوی و عبادی بود که در این دوره برگزار شد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه زنجان اظهار کرد: به منظور مشاوره فردی و پاسخگویی به سؤالات داوطلبان و بررسی و ارزیابی آنان از نظر شخصیتی و روان شناختی به صورت مستمر یک مشاور روانشناس در دوره حضور داشت.

وی مطرح کرد: تشکیل حلقات تربیتی از دیگر برنامه های دوره بود که در فضای بسیار صمیمی و لذت بخش توسط مسئولین حلقات برگزار شد.

حجت الاسلام قهرمانلو بیان کرد: استفاده از تجارب مدیران مدارس و مسئولین از جمله «مدیر سابق حوزه های علمیه استان» و «مدیر مدرسه امام صادق» موجب افزایش غنای محتوای دوره گردید؛ در پایان نیز مسئولین حلقات، اساتید و مشاورین به بررسی پرونده ها و جمع بندی نظرات درباره پذیرش داوطلبان پرداختند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه زنجان با بیان اینکه دوره میثاق طلبگی نقش بسیار مهمی در شناساندن حوزه به داوطلبان و همچنین شناسایی افراد دارد، عنوان کرد:

اختتامیه میثاق طلبگی زنجان در اردوگاه شهید باکری زنجان با حضور مدیران مدارس علمیه، مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه استان، حجت الاسلام موسوی امام جمعه خدابنده و... با سخنرانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان برگزار شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha