دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1104696
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
تبریز

حوزه/ سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، دانشگاه و مسجد» به میزبانی استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار زنجان با تأکید بر اختصاص خط ویژه برای نماز مدارس و دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان، گفت: تلاش شود استفاده سیاسی از اجلاس نشود و از تشریفات و تجملات اکیداً خودداری به عمل آید.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از مشارکت نخبگان در برگزاری اجلاس، افزود: اقدامات و هزینه کردهای بی اثر و کم اثر در حوزه‌های گوناگون مرتبط با اجلاس پرهیز و به نحوی اجلاس نماز برگزار شود که منجر به حل مشکلات نماز در سطح استان به خصوص مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد شود.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: برنامه ریزی به صورتی باشد که همه مدیران و معلمان مدارس و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان، دوره آموزشی مهارت‌های دعوت دانش آموزان به نماز را بگذرانند.

وی بر تعمیر و تجهیز نمازخانه مدارس و توجه به مساجد و نمازخانه‌های بین راهی تأکید کرد و گفت: در منطقه پرتردد استان، نمایشگاهی از کتاب‌ها و محصولات نماز با تخفیف ویژه در اختیار مردم قرار گیرد و هر یک از دستگاه‌های مهم و اثر گذار مثل اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، امور مساجد، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری یک یا چند کار و اقدام مفید و ماندگار در زمینه نماز انجام دهند.

استاد قرائتی افزود: برنامه ریزی برگزاری اجلاس به نحوی باشد که بعد از اجلاس چند اقدام مفید و ماندگار نماز برای مردم زنجان به عنوان دستاوردهای اجلاس یادگار بماند.

در پایان این جلسه، حکم محسن افشارچی استاندار زنجان به عنوان رئیس ستاد برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز با امضای حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ابلاغ شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۱۰ IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    2 0
    لطفا آدرس مسجدی که قراره در آن اجلاسیه نماز برگزار بشه هم اعلام شود