دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1104697
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
اربعین

حوزه / مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه گفت: همایش تئاتر مردمی راهپیمایی اربعین با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود همچنین به واسطه این اتفاق تلاش می‌کنیم جوانان خود را با آموزه‌های غنی اسلامی آشنا کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست خبری هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه، علی فروزانفر معاون هنری حوزه و سید مصطفی موتورچی دبیر هنری همایش امروز ۳۱ مرداد در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای جلسه زارعی گفت: این رویداد با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود همچنین به واسطه این اتفاق تلاش می‌کنیم جوانان خود را با آموزه‌های غنی اسلامی آشنا کنیم.

وی افزود: امسال با پشت سر گذاشتن دوران کرونایی به شکلی گسترده‌تر شاهد برگزاری همایش هستیم. برای نمونه در مرزهای ایران گروه‌های نمایشی اجرای برنامه خواهند داشت اما در کشور عراق دو روز در نجف، دو روز در کربلا و ۴ روز در مسیر راهپیمایی برنامه برپا خواهد شد. امسال همچنین تئاتر کودک و اجرای عروسکی نیز به همایش افزوده می‌شود. زبان اجرای تئاترهای عروسکی عربی و فارسی خواهد بود.

زارعی با بیان اینکه این رویداد نذر فرهنگی هنرمندان تئاتر است، گفت: تمام گروه‌های هنری بدون دریافت دستمزدی در راهپیمایی اربعین حضور دارند. درضمن در حال رسیدن به تفاهمنامه‌ای با عتبه حسینی و عتبه علوی هستیم تا شرایط اجرای هنرمندان مهیاتر شود. به دلیل گرمای هوا برنامه‌ها، بعد از نماز مغرب آغاز و تا ساعت ۱۲ شب ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی قدمی در جهت تدوین تمدن نوین اسلامی است تا در سایه آن شرایط برای ظهور مهیا شود. این همایش جدا از دستاوردهای معنوی توانسته، وسیله‌ای برای اشاعه هنر ایرانی باشد. لازم به ذکر است تلاش می‌کنیم سال آینده زبان اردو را نمایش‌هایمان اضافه کنیم تا زائران پاکستانی هم مخاطب آثارمان باشند.

علی فروزانفر معاون هنری حوزه نیز در سخنانی بیان کرد: این همایش هر ساله با همت و تلاش کوروش زارعی برگزار می‌شود. حجم برگزاری همایش در سال جاری با تلاش عوامل، گسترده‌تر از دوره‌های قبل شده است.

موتورچی نیز در انتهای جلسه تصریح کرد: در مرزهای مهران، چزابه، خسروی، باشماق و شلمچه به ترتیب؛ ۷، ۱۴، ۷، ۶، و ۱۶ گروه نمایشی برنامه خواهند داشت. برنامه‌ها از اول شهریور تا ۱۳ شهریور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha