چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام صادق حسن نژاد

حوزه/ حجت الاسلام حسن نژاد گفت: برای مقابله با توطئه های دشمنان و دفاع از نظام باید کارهای جزیره ای را کنار بگذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام صادق حسن نژاد امروز در جلسه سرمربیان حلقه های صالحین ارومیه که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: برای خنثی کردن حرکات دشمن و تقویت بنیه های اجتماعی و فرهنگی انقلاب اسلامی یک حرکت منسجم تشکیلاتی لازم است .

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: گاهی به یک مسئله صورت جهادی و خودجوش نگاه می شود که هر کسی باید به عنوان یک فرد وظیفه خود را انجام دهد و گاهی به صورت یک سیستم کشوری مورد توجه قرار می گیرد و در نگاه دوم تاثیرگذار است و می توان روی آن برنامه ریزی کرد.

وی افزود: در نگاه کلان کشوری و منسجم حرکت ها گاهی به سمت یک افق طراحی شده و پیشبینی شده است و البته گاهی عملیات هایی نیز به صورت اورژانسی و فوری صورت می گیرد و لذا حرکت تربیتی یک برنامه کلان را می طلبد که باید روی آن برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد و از تک تک موقعیت ها و ظرفیت ها در آن استفاده شود.

حجت الاسلام حسن نژاد اضافه کرد: اغتشاشات سال گذشته نشان داد که دشمن روی ضعف ها و کوتاهی های ما برنامه ریزی می کند و از جایی که غفلت صورت می گیرد به ما ضربه ها را وارد می کند و در این بین تاثیر جریان ها و افراد نفوذی هم بسیار زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته دشمن از یک جنگ ترکیبی برای حمله همه مبانی و زیرساخت های انقلاب اسلامی و دین استفاده کرد و از هر چیزی که می توانست کمک بگیرد، بهره برد و این یک روش جنگی است که دشمن مورد استفاده قرار داد و ما برای مقابله با توطئه های دشمنان و دفاع از نظام باید کارهای جزیره ای را کنار بگذاریم و به صورت هماهنگ کار کنیم و اگر برای ماه محرم و صفر به صورت دقیق برنامه ریزی کشوری صورت می گرفت نتیجه بهتری به دست می آوردیم.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: نباید منتظر بمانیم که چند طلبه و فعال فرهنگی به صورت خودجوش وارد میدان شوند، بلکه لازم است آن ها را به صورت شبکه ای منسجم و هماهنگ پای کار بیاوریم و محتواهای تولید شده کشوری را در اختیار آن ها قرار دهیم و شبکه صالحین یک حرکت عظیم است و این ظرفیت را دارد که بتواند از همه ظرفیت ها برای خنثی کردن نقشه های دشمنان و تقویت حرکت انقلاب استفاده کند.

وی افزود: البته نباید در حرکت ها منتظر مرکز و تهران باشیم و در بسیاری از موارد باید برنامه ریزی های بومی و استانی و منطقه ای شکل بگیرد و لازم است به بسیج به عنوان یک جریان تربیتی توجه شود و صرفا مسئولین آن را در مسائل نظامی محدود نکنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha