پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
1

حوزه/ آیین رونمایی کتب «الفوائد الصمدیه» و «الهدایة فی النحو» با تحقیق و تصحیح جدید، در مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین رونمایی از کتب «الفوائد الصمدیه» و «الهدایة فی النحو» با تحقیق و تصحیح جدید با حضور نویسندگان کتب و جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی در این مدرسه علمیه برگزار گردید.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام نقشه‌چی، تولید چنین آثار فاخری را زمینه‌ساز افزایش کیفیت تدریس و هم‌چنین ارتقا سطح یادگیری طلاب برشمرد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ کتاب‌های صمدیه و هدایه در کتب آموزشی حوزه، تهیه و تدوین کتبی به این سبک را لازم و قابل تقدیر دانست.

حجت الاسلام مجتبی وافی مدیر مدرسه ملاصادق نیز در سخنانی ضمن تقدیر از گروه زبان و ادبیات عرب این مدرسه علمیه، انجام چنین فعالیت هایی را لازمه حوزه علمیه پویا و فعال برشمرد.

در ادامه مراسم حجت‌ الاسلام مهدی میرجلیلی تولید این دو اثر را در جهت منویات رهبر معظم انقلاب در بحث تحول متون حوزه دانسته و ویژگی های این کتب استفاده از نسخه‌های خطی و اصیل؛ ویرایش صوری با پارگراف‌بندی مسئله محور و تبیین فروع و قیود هر مسئله؛ افزودن عناوین مناسب؛ اعراب گذاری نقاط دشوار و مثال‌ها؛ تحقیق سندی آیات و روایات؛ افزودن کتاب عوامل منظومه در پایان هر دو کتاب؛ تدوین بخش شرح شواهد اشعار صمدیه برشمرد.

تحقیق و تصحیح این دو کتاب توسط حجج اسلام محمد علی جوان، محمد صادق خوشنویس، مهدی میرجلیلی انجام شده و توسط انتشارات مدینه الولایه به چاپ رسیده است‌.

جهت تهیه و مشاهده نمونه کتاب می توانید از طریق سایت ناشر به نشانی http://madinehpub.ir یا شماره ایتای ۰۹۱۳۵۱۴۳۴۴۴ اقدام فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha