یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
الشیخ میرزا المحروس ( بحرین )

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ میرزا المحروس پس از گذراندن یک هفته در بیمارستان نظامی بحرین بدون انجام درمان لازم به زندان بازگردانده شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از مرآة البحرین، جعفر یحیی سخنگوی اداره امور زندانیان بحرین در حساب خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) اظهار داشت حجت الاسلام والمسلمین شیخ میرزا المحروس، زندانی عقیدتی زندان مرکزی «جَو»، پس از گذراندن ۷ روز در بیمارستان نظامی بدون انجام اقدامات درمانی لازم با وجود وخامت وضعیت جسمانی، به زندان بازگردانده‌ شد.

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین المحروس از خونریزی داخلی روده بزرگ رنج می‌برد و از زمان دستگیری در سال ۲۰۱۱ تا این لحظه ۵ عمل جراحی انجام داده است و در حال حاضر نمی‌تواند به تنهایی از رختخواب بلند شود و همچنین از بیماری‌های مزمن مانند بیماری روده بزرگ، دیابت، بیماری‌های قلبی و کلسترول بالا رنج می‌برد.

او ضمن تاکید بر تشدید این بیماری‌ها در نتیجه قصور پزشکی در دوران بازداشت، دلایل متعددی را که منجر به وخامت حال وی شده است، ذکر کرد که عبارتند از: شکنجه‌های سیستماتیک و شدید چندین ماهه، قصور پزشکی و تعلل وزارت کشور بحرین در پیگیری و مراقبت های بهداشتی لازم و عدم ارائه وعده‌های غذایی سالم.

شایان ذکر است که حجت الاسلام و المسلمین شیخ میرزا المحروس (۵۸ ساله) یکی از رهبران انقلاب مردم بحرین است که در سال ۲۰۱۱ توسط مقامات آل خلیفه دستگیر و به دلیل نقش داشتن در تظاهرات گسترده‌ای که در ماه فوریه در بحرین رخ داد، به این جهت که خواستار تحول دموکراتیک و پایان دادن به سرکوب و تبعیض فرقه‌ای شده بود به حبس ابد محکوم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha