دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش‌های دشمنان در جهت کم رنگ کردن حضور مردم در مراسم مذهبی دهه اول محرم گفت: دشمنان ارادت مردم به امام حسین -علیه السلام- را سد راه خود برای مقابله با انقلاب اسلامی دیدند و از این رو در جهت کاستن این شور حسینی تلاش کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جامعه مدرسین در این دیدار با اشاره به تلاش‌های دشمنان در جهت کم رنگ کردن حضور مردم در مراسم مذهبی دهه اول محرم گفت: دشمنان ارادت مردم به امام حسین -علیه السلام- را سد راه خود برای مقابله با انقلاب اسلامی دیدند و از این رو در جهت کاستن این شور حسینی تلاش کردند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از شعار حسین بن علی -علیه السلام- برخاسته است و بنابراین نمی‌شود کسی عاشق حسین بن علی -علیه السلام- باشد، ولی عاشق این انقلاب نباشد.

امام جمعه قم خطاب به مسئولان فرهنگی سازمان اوقاف ابراز داشت: امروز شما مخاطبان «هَل مِن ناصر» امام حسین -علیه السلام- هستید؛ بنابراین نباید اجازه دهید که پیام عاشوراء از بین برود. باید تلاش کنید تا عشق، احساس و شور حسینی را به منطق حسینی بدل سازید؛ چرا که این شور، هیچگاه با منطق از بین نخواهد رفت.

پیاده روی اربعین یک پیاده روی معنوی و فرهنگ ساز است

وی پیاده روی اربعین را یک پیاده روی معنوی و فرهنگ ساز عنوان کرد و اظهار داشت: این جمعیتی که سال به سال رو به افزایش است، در حقیقت یک اردوی بزرگ تبلیغی برای واقعه عاشوراء است؛ بنابراین نهادهای فرهنگی باید همانگونه که امام سجاد -علیه السلام- و حضرت زینب -سلام الله علیها- پیام رسان عاشوراء بودند، تلاش کنند تا پیام عاشوراء را زنده نگاه دارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین روایتی از امام حسن مجتبی -علیه السلام- پرداخت و بیان داشت: از امام حسن -علیه السلام- راجع به عقل و خرد سؤال شد، حضرت در پاسخ فرمود «التَّجَرُّعُ لِلغُصَّهِ حَتّی تَنالَ الفُرصَه.» یعنی عقل عبارت است از جرعه جرعه غصه‌ها و سختی‌ها را به جان خریدن تا زمان دست‌یابی به فرصت پیش آید.

وی افزود: پیامبر -صلی الله علیه و آله- در زمان دعوت به اسلام، بسیاری از ناملایمات و سختی‌ها مانند شعب ابی طالب را تحمل کردند که در نتیجه آن می‌بینیم، نام ایشان و اسلام در سراسر دنیا گسترش یافته است ولی نامی از ابولهب‌ها، ابوجهل‌ها و ابوسفیان‌ها باقی نمانده است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قرآن سوزی‌های اخیر تصریح کرد: کسانی که امروز به قرآن و پیامبر گرامی اسلام -صلی الله علیه و آله- هتاکی می‌کنند، به خاطر بغض و کینه‌ای است که از گسترش دین نبوی دارند.

وی ادامه داد: در ماجرای غدیر نیز تلاش کردند تا امامی را که خداوند و پیامبر -صلی الله علیه و آله- دست او را به ولایت بلند کرده بود، کوچک کنند و کنار بگذارند؛ اما امروز ببینید که نام امیرالمؤمنین چگونه در میان مسلمانان و حتی غیر مسلمانان بلند آوازه است.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل گزارشی از اقدامات ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه کرد و از اعزام بیش از چهارصد مبلغ و برپایی حدود ۳۶۵ موکب توسط این سازمان، خبرداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha