یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رئیسی

حوزه/ رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه فاز ۱۱ پارس جنوبی با بیان اینکه این کار به دست متخصصین ایرانی انجام شده و وزارت نفت جایی برای مستشاران خارجی ندارد، گفت: ایران امروز به‌عنوان کشوری توانمند می‌تواند این فناوری و دانش را به سایر کشورها نیز منتقل و صادر کند که یک نوع افتخار برای متخصصین ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در مراسم افتتاحیه فاز ۱۱ پارس جنوبی در جمع مردم عسلویه و کنگان با بیان اینکه امروز کار بزرگ و ماندگاری در حوزه نفت و گاز به دست متخصصان ایرانی انجام شده است، اظهار داشت: پس از آنکه قرارداد با شرکت خارجی توتال بسته شد تا کار را به اتمام برسانند اما رها کردند و به تعهد خود عمل نکردند، از آنجا که این مسئله برای متخصصان ایرانی یک نوع تحقیر بود، اما با اراده پولادین جوانان ایرانی و متخصص ایرانی امروز شاهد افتخار آفرینی بزرگی هستیم.

وی با اشاره به طرح فاز ۱۱ پارس جنوبی و نصب سکوهای آن، افزود: شکوه این طرح با جابجایی سکو از یک نقطه دریا به نقطه دیگر است که در جهان سابقه ندارد و بسیار ارزشمند است، در واقع یک کار بسیار فنی و پیچیده صورت گرفته تا احقاق حق کشور از میادین مشترک شاهد باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: این کار به دست متخصصین ایرانی انجام شده و وزارت نفت جایی برای مستشاران خارجی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: ایران امروز به‌عنوان کشوری توانمند می‌تواند این فناوری و دانش را به سایر کشورها نیز منتقل و صادر کند که یک نوع افتخار برای متخصصین ما است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه قدرت اقتصادی باعث ایجاد قدرت می‌شود، گفت: در میادین مشترک نباید عقب بمانیم و ضروری است حق ملت را احقاق نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با اشاره به مشکلات مردم جنوب استان بوشهر، خاطرنشان کرد: مردم این منطقه نباید مشکل آب شرب داشته باشند و استفاده از ظرفیت آب‌شیرین کن‌ها باید با جدیت در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

وی در خصوص مشکلات ورود کالای ملوانی، اظهار کرد: کالاهایی که لنجداران وارد می‌کنند باید به‌عنوان کالاهای مورد نیاز کشور تلقی شود تا هم درآمدی برای لنجداران باشد و هم نیازهای کشور مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر کالاهایی که در کشور تولید می‌شود، از هر طریقی وارد کشور شود، این باعث ضربه به تولید و اشتغال خواهد شد، اما کالایی که نیاز کشور است باید وارد شود و این کمک محسوب می‌شود.

رییس جمهور ادامه داد: گازهای مشعل ثروت ملی است که در فضا سوزانده می‌شود و باعث آلایندگی مضر و آسیب به مردم وارد می‌شود، بنابراین این گازها باید تبدیل به گازهای مورد نیاز شود و به شبکه تزریق گردد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: سوزانده شدن ثروت کشور و همچنین ایجاد آلایندگی باعث رنج است که با جدیت و سرعت باید با تغییر به ثروت واقعی کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • واقعیت US ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    76 0
    ۱. از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹، تعداد فازهای تکمیل‌شدهٔ پارس جنوبی از ۱۰ فاز به ۲۷ فاز رسید و این‌گونه بود که ایران در برداشت گاز از این میدان مشترک، قطر را پشت سر گذاشت. ۲. در همان فاصلهٔ ۹۲ تا ۹۹ تعداد سکوهای نصب شده در میدان مشترک پارس جنوبی هم با ۲۳۶٪ افزایش از ۱۱ سکو به ۳۷ سکو رسید. ۳. و نهایتاً با توسعهٔ پارس جنوبی در دولت روحانی، تولید روزانهٔ گاز از این میدان مشترک، ۲/۵ برابر شد.
    • ؟ IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      0 67
      نسبت به دوره رواحانی مدرکتون؟