یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه نظارت و برنامه‌ریزی در مسائل و مشکلات روزمره مردم از نکات اساسی است، گفت: نباید با مرز بندی‌های کاذب کشور را از فکر و اندیشه نخبگان محروم کرد، چرا که می‌توان به خوبی از ظرفیت انسان‌های نخبه در عرصه مدیریت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: با توجه به اینکه دو سال از عمر دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی سپری شده باید به بررسی نقاط قوت و ضعف در این مدت بپردازیم.

وی با بیان اینکه تحرک، تلاش و مجاهدت‌های شبانه روزی در عرصه‌های مختلف و مردمی بودن از نقاط قوت دولت می‌باشد، گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور، رشد اقتصادی ۴ درصد در سال‌های گذشته، افزایش سرمایه گذاری در عرصه‌های مختلف، رشد صادرات و واردات و کاهش رشد نقدینگی از مهم‌ترین دستاوردهایی است که توسط دولت محقق شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نسبت به بیان این دستاوردها توجه جدی در این ایام داشته باشند، یادآور شد: تسهیل صدور مجوز کسب و کار، تقویت نظام مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی از مسائلی است که توسط دولت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت شاهد اجرایی شدن پروژه‌های بزرگی توسط دولت بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در عرصه تنش آبی خصوصا در استان همدان شاهد تلاش بسیاری از طرف دولت بودیم و امیدواریم در اسرع وقت پروژه انتقال آب به همدان به‌صورت کامل محقق شود.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت و نیاز مردم بحث مسکن می‌باشد، اظهار کرد: البته با مشکلاتی نیز در این عرصه روبرو هستیم که نیازمند توجه جدی و تلاش بیشتر در عرصه عملیاتی هستیم.

وی با تأکید بر لزوم مراقبت از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی در این عرصه، گفت: خبر اهدا ۶۰۰ قطعه زمین در نهاوند برای خانواده‌هایی که سه فرزند بیشتر دارند و مشمول قانون جمعیت می‌شوند نیز امروز توسط استاندار همدان اعلام شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، به دستاوردهای دولت در عرصه بین المللی اشاره کرد و یادآور شد: طراحی دشمن در جنگ اقتصادی آن بود که فروش نفت ایران به صفر برسد و توانایی فروش نفت را نداشته باشیم، اما با وجود آنکه برجام امضا نشد، کشور توانست نفت خود را به فروش برساند.

وی با اشاره به حل مشکل با عربستان و عضویت در سازمان‌های بین المللی، خاطرنشان کرد: عضویت ایران در اعتلاف‌های اقتصادی که بین قدرت‌های غیر غربی شکل گرفته و رقیب جدی برای کشورهای غربی و آمریکا است، ثمرات فراوانی برای کشور خواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، تصریح کرد: این اقدامات هم نشان دهنده شکل گیری یک نظام جدید تمدنی است، هم خنثی کننده تحریم‌ها است، هم زمینه را برای حذف دلار فراهم می‌کند، هم تبادلات بین المللی کشور را تسهیل می‌کند و هم مقدمات تحول اقتصادی در کشور را قم خواهد زد.

وی با تأکید بر اینکه تعامل دولت با مجلس و همکاری آنها در موفقیت‌های به‌دست آمده موثر بود، گفت: در هفته دولت قرار است بالغ بر هزار پروژه در استان در عرصه‌های مختلف افتتاح شود.

امام جمعه همدان، در ادامه به برخی نقاط ضعف دولت اشاره کرد و یادآور شد: حفظ ارزش پول ملی و نوسان قیمت ارز از موضوعاتی است که دولت باید به صورت جدی برای آن تدبیر و برنامه ریزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نظارت و برنامه‌ریزی در مسائل و مشکلات روزمره مردم از نکات اساسی است، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که مردم با مسکن و اجاره بها دارند، کنترل و رفع مشکل بورس، انتظاراتی است که از دولت وجود دارد و باید برای حل آن بیشتر تلاش شود.

نماینده ولی در فقیه در استان همدان، تصریح کرد: البته برنامه‌های کلان اقتصادی در کشور اتفاق افتاده و بدهی‌هایی که از گذشته وجود داشته نیز توسط دولت در حال پرداخت است و این مهم قابل تقدیر می‌باشد، اما مردم انتظار دارند تا مشکلات معیشتی آنها نیز حل شود.

وی اظهار کرد: وقتی مردم با حضور در بازار برای خرید کالاهای مختلف احساس گرانی می‌کنند این یعنی دولت باید برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری برای حل دغدغه مردم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان باید در دستور کار دولت قرار گیرد، گفت: نباید با مرز بندی‌های کاذب کشور را از فکر و اندیشه نخبگان محروم کرد، چرا که می‌توان به خوبی از ظرفیت انسان‌های نخبه در عرصه مدیریت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک گرفت.

وی با بیان اینکه آنجایی که مردم احساس کنند دولتمردان در حال تلاش هستند، از آنها تقدیر می‌کنند، اظهار کرد: بعد از نماز نیز قرار است تا میز خدمت با حضور استاندار و وزیر علوم در حسینیه حضرت امام(ره) برپا شود و مسئولان استان پاسخگوی نمازگزاران خواهند بود.

امام جمعه همدان، همچنین با اشاره به سخنرانی وزیر علوم در قبل از خطبه‌ها، خاطرنشان کرد: دکتر زلفی گل از وزنه‌های علمی کشور است و ما قدردان زحمات جامعه علمی خودمان بودیم و خواهیم بود.

وی با اشاره به آغاز سفر اربعین، با تشکر از فعالیت موکب‌ داران استان همدان، گفت: فعالیت بالغ بر ۱۲۰ موکب در استان همدان نشان دهنده اهمیتی است که مردم این استان نسبت به اربعین و زائران امام حسین(ع) دارند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha