یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: عضویت ایران در بریکس را نباید دست کم گرفت، زیرا برکات این عضویت را باید از سران کاخ سفید پرسید کدام طرف منزوی است؟ ایران یا آمریکا؟ شاید هم رژیم صهیونیستی؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه ابعاد راهبردی اربعین، در واقع تکمیل حماسه عاشوراست و در راستای تأمین بقای ابدی اسلام است، اظهار داشت: راهبرد یعنی یک‌طرح عملیاتی با هماهنگی و سازمان‌دهی اقدامات برای دستیابی به هدف، راهبرد اربعین تدبیر الهی ائمه معصومین است تا اهداف و راهبرد قیام امام حسین(ع) تا ابد زنده بماند.

وی افزود: مولای متقیان فرموده‌اند که هیچ شرافتی بالاتر از اسلام نیست، از نظر دانشمندان و اسلام‌شناسان برای اسلام ۴ مقطع مهم مطرح کرده‌اند که اولین آنها بعثت (تولد اسلام)، دومین غدیر(تکامل اسلام)، سومین عاشورا(دیده شدن اسلام) و چهارمین مقطع ظهور آقا امام زمان(عج) (برای جهانی شدن اسلام) ‌است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: حرکت عاشورا در دو مرحله بود که یکی مرحله شهادت و مرحله دیگر مرحله پیام‌رسانی بود که قطعا اهمیت مرحله دوم، کمتر از مرحله اول نیست.

وی توضیح داد: به تعبیر علما و دانشمندان، نهضت سیدالشهدا با دو لشکر عملیاتی بود که یکی به فرماندهی حضرت عباس(ع) و یکی دیگر لشکر زنانه به فرماندهی حضرت زینب(س) بود.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: به قدری مساله پیام‌رسانی عاشورا اهمیت داشت که حضرت زینب(س) اگر به اسارت نمی‌رفت، باز هم خود حضرت زینب(س) این مسیر را می‌رفت و رسالت افشاگری را ایفا می‌کرد.

وی در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره کرد گفت: روز پزشک، داروساز، هفته دولت، روز کارمند پیش رو است که آرزوی موفقیت برای همه‌شان داریم.

امام جمعه تبریز به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان سپاه اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار پیدایش رشد بالندگی و بحران شکست و عملکرد سپاه بر ابعاد مردمی، خدماتی و سازندگی را منحصر به‌فرد و ابتکار آمیز برشمردند.

وی افزود: ایشان فرمودند که سپاه بزرگترین سازمان ضدتروریستی و مبارزه پیروز در بحران‌هاست و همچنین سپاه پاسداران عامل شکست باز تکرار ۲۸ مرداد است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در اصل حذف گزینه روی میز از زبان دشمن ناشی از قدرت سپاه و نیروی مسلح است، امروز به وجود سپاه افتخار می‌کنیم زیرا تأثیرات فرامرزی سپاه عمیق و مهم است و اثرگذاری سپاه در فضای کشور و جذب جوانان از بعد دیگر عملکرد سپاه در بیانات رهبر معظم انقلاب است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب تأکید اکید بر این داشتند تا سپاهیان مواظب باشند غرور نداشته و غفلت از یاد خدا نداشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، در ادامه به نکته مهم مورد تأکیدات بیانات رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، چرا به قله نزدیکیم؟ بله مشکلات و گرفتاری است و مردم در حوزه اقتصاد و معیشت دچار رنج هستند که بخشی به تحریک و بخشی به مدیریت ربط دارد، اما این به معنای عدم تحرک و ناامید شدن و بازگشت به عقب نخواهد بود، زیرا استیصال غرب نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی ایران در کدام نقطه قرار دارد و قطعا هر انسان منصف به این اقتدار اذعان خواهد داشت که چطور ایران نظم استکباری را بر هم زده است.

وی یادآورد شد: پیشرفت در مسائل داخلی، پزشکی نمونه این است، زیرا در زمان قدیم در بعضی بیمارستان‌ها پزشکان و پرستاران بنگلادشی بودند که ما را درمان می‌کردند، اما الان چه؟ همه بچه‌های این سرزمین هستند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: باید خداقوتی به دامپزشکان کشور و استان کشور بگوییم که چقدر با مرض‌های مختلف دامی مبارزه کردند و امروز این سلامتی ایجاد شده است.

وی توضیح داد: فراگیر شدن تحصیلات و تخصص زنان توانمندی در صنعت فضایی و دانش بنیان همه قبلا با وابستگی به خارج بود، اما الان به برکت انقلاب این قله‌ها یکی پس از دیگر فتح شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: هرکسی خود را ایرانی می‌داند و عشق ایران دارد، باید در انتخاب آخر سال شرکت کند، هر کسی ایرانی است و به این موضوع افتخار می‌کند حتی اگر مذهبی نباشد باید در انتخابات شرکت کند و همچنین مردم با حضور در انتخابات در این روز حساس اختلافات و نارضایتی را کنار بگذارند.

وی به آغاز هفته دولت و روز کارمند اشاره کرد و یادآور شد: هفته دولت هفته قدردانی و سپاس است، از دولتمردانی که در راه خدمت به مردم قدم برمی‌دارند سپاسگزاریم، این هفته برای گرامیداشت دو اسوه خدمتگزاری و تواضع و دو انسان مخلص است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ادامه داد: این بزرگداشت دو اسوه‌ای است که فقط برای مردم خدمت کردند، از نیروی جوان استفاده کردند و رجایی‌ و باهنر دو نام آشنا و مکتبی است که تا ابد در ذهن مردم خواهد بود، آنها گوی سبقت را در ایمان و جهاد از هم گرفته بودند.

وی با قدردانی از زحمات دولت سیزدهم، گفت: دولتمردان باید در شرایطی که دشمنان با هدف سیاه‌نمایی وناامیدی در ایران اقدام می‌کنند، اقدامات انجام گرفته در دوران مسئولیت خود را به مردم تبیین کنند و در این میان نقش رسانه‌های منصف بسیار پررنگ است تا روح امید را در جامعه بیش از پیش زنده کنند.

وی افزود: اقدامات زیادی در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، صنعت دفاعی، تولیدی، فرهنگی و اجتماعی انجام گرفته و باید مردم از آنها مطلع شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی متذکر شد: عضویت ایران در سازمان اقتصادی بریکس اتفاق تاریخ‌ساز بود و دشمنان کشور باور نمی‌کردند، عضویت در بریکس را باید به تمام ملت صبور ایران تبریک گفت.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه ملت ایران صبور بوده و شرافت خود را نفروختند، گفت: اگر ایران بود که نظام تک بعدی آمریکا را به چالش کشید و کمر دشمن ابر قدرت جهان را به خاک مالید، امروز باید امیدوار باشیم ایران با قدرت و سرعت جایگاه حقیقی خود را پیدا خواهد کرد.

وی افزود: عضویت ایران در بریکس را نباید دست کم گرفت، زیرا برکات این عضویت را باید از سران کاخ سفید پرسید کدام طرف منزوی است؟ ایران یا آمریکا؟ شاید هم رژیم صهیونیستی؟

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: خلاصه آقای رئیس جمهور خدا قوت، ۱۹ سفر خارجی و حضور ۱۴ تن از سران دنیا در ایران حاکی از این زحمات است.

وی به دانشگاه تبریز برای قرار گیری ۲۵ عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان دو درصد جهان تبریک گفت و ادامه داد: در جدیدترین رتبه‌بندی شانگهای، دانشگاه تبریز با ۲۰۰ رتبه صعود به جایگاه ۷۰۰ تا ۸۰۰ رسیده است.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: مشکل کمبود آب و برق در شهر تبریز اگرچه نسبت به سال قبل این موضوع به خوبی مدیریت شده و مثل گذشته گسترده نیست و این کمبود مدیریت شده، اما همین قطعی موردی برق و آب که اخیرا در شهر تبریز اتفاق افتاده مردم را با مشکل روبه‌رو کرده است.

وی با تأکید بر اینکه هنر اصلی در بحران‌ها، مدیریت و کمبودها است، ادامه داد: مسئولان باید بحران آب را مدیریت کنند تا زحمت کمبود بر دوش خانواده‌ها نیفتد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی متذکر شد: البته بنده شاهد این بودم که مسئولان استانی شبانه روز پیگیر مسأله هستند و ان‌شاءالله دیگر شاهد قطعی نباشیم.

وی در ادامه به بحران دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: بحران دریاچه ارومیه باید به مساله ملی تبدیل شود، حتی رئیس جمهور در بازدید و سفر اول از آذربایجان به هنگام خداحافظی با خبرنگاران گفت که مساله دریاچه ارومیه مساله منطقه‌ای نیست، بلکه کشوری است، پس از آقای رئیس سازمان محیط زیست استان که در مصاحبه‌ها می‌گوید دریاچه ارومیه رو به خشکی می‌رود، سئوال داریم پس چه کسی باید کاری کند و آن را درمان کند؟ اصلا چه کسی کی باید وارد عمل شود؟

وی ادامه داد: مسئله دریاچه ارومیه به یک غم تبدیل شده و نباید در سطح استان پیگیری شود، بلکه مسئله دریاچه مسئله ملی و فراملی است و دولت باید خیز بزرگی بردارد و تمام توان ملی خود را پای کار بیاورد تا بلکه این دریاچه به روزهای آبی خود برگردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: از شخص رئیس جمهور تقاضا دارم تا مساله دریاچه ارومیه را در اولویت دولت قرار دهد تا اینکه بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی متذکر شد: البته نباید یک مسئله زیست محیطی به ابزار سیاسی تبدیل شود، مسئولان ذیربط با مردم صحبت کنید، ما مردم منصفی داریم و آنها تغییرات اقلیم و کم بارشی را با تمام وجود حس می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سوم شهریور سال ۱۳۲۰ سه سرباز در مرز جلفا با شوروی آن زمان جنگیدند، این در تاریخ کشور یک رویداد غیورآفرین است، حماسه ماندگار در تاریخ کشور رقم زدند به طوریکه ساعت ۴ بامداد سوم شهریور یادآور یورش و تجاوز ارتش شوروی در جریان جنگ جهانی است که در این روز سه سرباز مرزبان دستور تسلیم را نادیده گرفتند و چند ساعت ستون مکانیزه ارتش شوروی را روی پل آهنین زمین‌گیر کردند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مرزبانی ایرانی، غیرت و آزادی را در مکتب امام حسین(ع) آموخته‌اند و تا آخرین قطره خون ایستاده‌اند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha