شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی مؤیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علی مؤیدی از اساتید اخلاق حوزه علمیه استان مازندران و حوزه علمیه بابل آسمانی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی مؤیدی از اساتید اخلاق حوزه علمیه استان مازندران و حوزه علمیه بابل آسمانی شد.

وی که بر اثر انفجار حاصل از نشت گاز در مؤسسه پژوهشی خود در بیمارستان سوختگی ساری بستری بود، صبح امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این استاد اخلاق حوزه، روحانی مسجد کاظم بیک بابل بوده و از فعالان عرصه مهدویت، اخلاق و مباحث فرهنگی بوده و مردم بابل در غم از دست دادن این روحانی متخلق عزادار شدند.

مرحوم آیت الله مصباح یزدی در وصف این روحانی پرتلاش گفته بود: «من بی حساب عرض نمیکنم، شما بدانید، تمام ایران را بگردید که یک مؤیدی دوم پیدا کنید، بنده سراغ ندارم، و مطمئنم پیدا نمی کنید ...».

استاد اخلاق حوزه علمیه بابل آسمانی شد

* زندگینامه

حجت الاسلام مؤیدی متولد سال ۱۳۳۰ در شهر بابل و از خانواده مذهبی و اصیل هستند....
تحصیلات تا دانشگاه و سپس به حوزه جهت ادامه تحصیل به قم مشرف شدند و از محضر اساتیدی چون: آیت الله شبیری زنجانی،خرازی و... بهره وافر بردند.

ارتباط ایشان با بزرگانی مانند آیت الله بهجت و کسب فیض از بزرگانی مانند مرحوم استاد علی صفایی حائری منجر به سیر  معنوی و خود شناسی و مطالعات عمیق و تحقیق و پژوهش در کتب اخلاقی و عرفانی گردید.

پس از چند سال درس و بحث در حوزه قم، به درخواست آیت الله روحانی نماینده ولی فقیه در استان مازندران جهت مدیریت حوزه علمیه خاتم الانبیا (صدر) به بابل آمده و علاوه بر اداره این حوزه،اقدام به راه اندازی موسسه پژوهشی فرهنگی اشراق نمودند و در مسجد کاظمبیک به عنوان امام جماعت،مشغول به فعالیت های فرهنگی تربیتی در مرکز معنوی شدند و در این میان صد ها نوجوان و جوان مستعد تحت تعلیم های اخلاقی و معنوی این استاد و عالم  فرهیخته  و بصیر قرار گرفتند.و در طول حدود سه دهه این حرکت همچنان ادامه دارد و تاسیس مدرسه و مجتمع آموزشی تربیتی اشراق درسال ۱۳۸۹ ( از مهد تا دبیرستان.دخترانه و پسرانه ) به این حرکت انسان ساز خود تاثیر و عمق بیشتری بخشید.

موسسه پژوهشی فرهنگی اشراق بابل ، چند سال پیش اقدام به ساخت فیلم سیاحت غرب کرد که در کشور با استقبال گسترده ای نیز مواجه شد ، فیلم سیاحت غرب برگرفته از کتاب آقای نجفی قوچانی است که توسط موسسه پژوهشی فرهنگی اشراق به  صورت تاثیر گذار و زیبا  تهیه شده است و روایت داستان سرگذشت انسان پس از مرگ و در عالم برزخ  و فشار قبرهایی که متوجه او می شود را نشان می دهد...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    7 0
    خداوند رحمتشان کند
  • عبد IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    5 0
    خداوند ایشان و فرزند عزیزشان، حجت الاسلام حسن مؤیدی رو رحمت کنه
  • ابراهیمی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    شادی روحشان، اَللَّهُـمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّــلْ فَرَجَهُـم