سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
پدافند همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه قدرت بازدارندگی، دشمن را به وحشت انداخته است، گفت: دشمن می‌داند در این عرصه نمی‌تواند کاری انجام دهد و لذا به دنبال جنگ ترکیبی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم‌ سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه هوایی شهید نوژه، با اشاره به اینکه در سال‌های پس از انقلاب دستاوردهای بسیاری داشتیم اما گاهی از موارد با مشکلاتی روبرو بودیم، اظهار داشت: با بررسی علل این مشکلات به این اصل می‌رسیم که بعضی از عملکردها منطبق بر آرمان‌های انقلاب اسلامی نبوده و با آن فاصله داشته است.

وی با بیان اینکه برخی از مواقع افرادی بر سر کار آمدند که اعتقادی به آرمان‌های انقلاب، عزت و استقلال کشور نداشتند و یا تحلیل‌های آنها غلط بوده، گفت: اینکه با برخی از مشکلات خصوصا در عرصه اقتصادی روبرو شده‌ایم و عقب ماندگی‌هایی را شاهدیم، به علت همین تحلیل‌های غلط است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه با همه نواقص موجود، شاهد دستاوردهای بزرگی در کشور بوده و هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی، استقلال کشور و توانایی تولید قدرت است.

وی با اشاره به اینکه امروز توان تولید قدرت در کشور به برکت انقلاب اسلامی و نخبگان و جوانان رقم خورده است، یادآور شد: اینکه امروز دشمن جرأت حمله به کشور را ندارد و دیگر گزینه‌ای به اسم حمله نظامی وجود ندارد، به علت همین قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه قدرت بازدارندگی، دشمن را به وحشت انداخته است، اظهار کرد: دشمن می‌داند در این عرصه نمی‌تواند کاری انجام دهد و لذا به دنبال جنگ ترکیبی و فرهنگی است.

وی گفت: انقلاب اسلامی با یک گفتمان قوی وارد عرصه شد و به ارایه مدل حاکمیتی پرداخت که قابل گفت‌وگو است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، تصریح کرد: به علت همین گفتمان قوی انقلاب اسلامی است که جبهه مقاومت، امروز با قدرت شکل گرفته و برای انسان‌هایی که فطرت سالم دارند جذبه دارد.

وی با اشاره به اینکه فرقی نمی‌کند فرد در کجا باشد چرا که گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمانی قابل فهم برای فطرت‌های سالم است، اظهار کرد: گاهی جوانان به برخی مشکلات اعتراض‌هایی دارند که باید بدانیم با براندازها تفاوت دارند، حتی باید گفت کسی که نسبت به تبعیض‌ها گلایه دارد، نسبت به عدم تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی اعتراض می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه افرادی که امروز به دنبال براندازی هستند بدترین جنایات را علیه این ملت مرتکب شدند، گفت: باید قدردانی کرد از مردم فهمیده و بصیر که با دشمنان و جریان برانداز همراهی نکردند و نقشه اصلی و ماهیت اصلی آنها را به خوبی تشخیص دادند.

وی ایجاد جنگ داخلی را یکی از مهم‌ترین نقشه‌های دشمن در تمامی این سال‌ها عنوان کرد و یادآور شد: این شما جوانان بودید که توانستید در مواقع مختلف از کشور مراقبت کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه ملت ایران مسیر درست را انتخاب کرده و در حال پیش رفتن در این مسیر هستند، خاطرنشان کرد: در مسیر دست اندازهای بسیاری وجود دارد اما راه حل مشکلات، تلاش برای تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و تحقق عدالت در جامعه و انقلابی ماندن است.

وی با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی و در عرصه خدمت رسانی، بالا و پایین وجود ندارد، گفت: ممکن است عناوین و اصطلاحات متفاوت باشد، اما همه برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در حال تلاش هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه حقیقت انقلاب آن است که حضرت امام(ره) فرمودند که همه سربازان خداییم، اظهار کرد: راه حل انقلابی ماندن آن است که حرکت و گفتمان ما منطبق بر گفتمان انقلاب اسلامی باشد چرا که صرف حضور در جریان سیاسی تأکید بر انقلابی بودن نیست.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در اوج تحریم‌ها دستاوردهای بسیاری را کسب کردند، یادآور شد: با وجود تمام سختی‌ها اما این جوانان کشور بودند که آسمان را به تسخیر خود در آوردند.

نماینده ولی در همدان، با اشاره به اینکه با وجود این روحیه جوانان کشور بود که شاهد رونمایی و ساخت هایپرسونیک‌ها بودیم، گفت: اگر در عرصه اقتصاد و خودرو هم انقلابی‌تر عمل می‌کردیم امروز شاهد برخی مشکلات نبودیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم قدردان زحمات شبانه روزی شما هستند، اظهار کرد: ممکن است به بعضی از موارد گلایه‌مندی‌هایی وجود داشته باشد، اما زمانی که حرف امنیت به میدان می‌آید همه قدردان زحمات نیروهای مسلح هستند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha