دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست فرهنگی مدرسه علمیه کوثر خاتم

حوزه / نشست فرهنگی با موضوع لقمه حلال در رشد معنوی خانواده با سخنرانی خانم فاطمه خبری و با حضور طلاب و اساتید در راستای همکاری با کمیته تحکیم خانواده شهرستان خاتم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم خبری کارشناس دینی روز گذشته در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه کوثر خاتم، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، مبنی بر اینکه «عبادتی که همراه با خوردن لقمه حرام باشد همچون بنایی است که برروی آب ساخته شده است»، به بیان رابطه بین لقمه حلال، عبادت و معنویت در خانواده پرداخت و اظهار داشت: جسم انسان، ظرف و مرکب روح انسان است، به هر میزان که جسم با لقمه حلال تغذیه و تقویت شود، زمینه رشد معنوی انسان فراهم می‌شود.

خبری، با اشاره به اینکه جسم آلوده به لقمه حرام مانع از تربیت و رشد معنوی خانواده می شود، افزود: والدین هر کدام نقش بسیار موثری در زمینه سازی رشد و تعالی خانواده بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه پدر با تهیه لقمه حلال و مادر با رعایت اصول اخلاقی تأثیر گذار خواهند بود، گفت: غذایی که مادر با یاد خداوند، عشق و محبت به اهل بیت(ع) و البته با عشق به اعضا خانواده تهیه می‌کند، می‌تواند در رشد معنوی بسیار موثر باشد.

وی اضافه کرد: مادری که با قلبی سرشار از نوع دوستی و مهرورزی به دیگران، نقش مادری خود را ایفاء می‌کند، با رفتار خود به‌صورت غیر مستقیم انتقال دهنده نورانیت، محبت و معنویت به اعضاء خانواده می‌باشد.

کارشناس دینی خاطرنشان کرد: با توجه به این رابطه تنگاتنگ لقمه حلال و رشد تعالی خانواده، شایسته است والدین همچنان که به سلامت جسم خانواده دقت دارند، با رعایت احکام و اصول اخلاقی زمینه رشد معنوی و تعالی خانواده را فراهم کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha