دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید محمد ذوالفقاری مدیر زائرین غیر ایرانی حرم مطهر رضوی

حوزه/مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی گفت: اگر می‌گوییم نهضت حسینی، نخستین انقلاب است، بدین جهت است که در چارچوب وقایع جهان اسلام و در تاریخ ادیان آسمانی نخستین انقلابی است که بر مبنای اصول و ارزشهای عقیدتی به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی، شامگاه پنجشنبه در جمع شیعیانی از کشور اندونزی که رهسپار راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و میهمان حرم امام رضا(ع) بودند، در سخنانی اظهار کرد: قیام حضرت حسین بن‌علی(ع)، زلزله ای شگرف بود که توانست پایه‌های امت اسلامی را تا دورترین نقطه‌ها به لرزه درآورد، چشمها را بگشاید و وجدانها را علیه هیمنه و اقتدار دروغ و شرستم پیشگان بیدار کند، آنهایی که در صددند ظلم و ستم را در اعماق جان انسانها مستولی کنند و ارزشهای دینی را با عناوین پوشالی از بین ببرند و با تباه کردن حقوق دینداران، انوار ذاتی و جوهری جذابیت دین را خاموش کنند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: حماسه حسینی، انقلابی به معنای واقعی کلمه بود، چیزی که به هیچ وجه قابل قیاس با دیگر انقلابها نیست، چرا که عظمت آن فراتر از معنای محدود واژگان و بزرگتر از معیارهای قابل قیاس بشری است. انقلابی است که به درجاتی بالاتر از حماسه ارتقا یافت و این حقیقتی است که برای شکل گیری حماسه ها معمولا انسانها فدا می‌شوند، اما در آفرینش این حماسه نه انسانهای معمولی بلکه خاندان و اهل‌بیت پیامبر(ص) شرکت داشتند.

این مبلغ عرصه بین‌الملل ادامه داد: عاشورا قیامی است که هدفش حفظ کیان امت پیامبر(ص) و مصون داشتن عقاید مسلمانان و حمایت از سنت مقدس رسول اکرم(ص) و دور ساختن دست متجاوزان از آن است. باید گفت آن کسی که انقلاب حسینی را به عنوان حماسه بپذیرد، بزرگتر از آن نمی یابد؛ زیرا حماسه‌ها و انقلاب‌هایی که جهت حرکت تاریخ و امتها را تغییر داده‌اند به نسبت بزرگی اهداف و امکان تبدیل شدنشان به یک عقیده و یا اصل اعتقادی برای گروه یا گروههایی قابل سنجش‌اند. با این معیار، انقلاب امام حسین(ع) از زمان پیدایش تا ابدالآباد در نوع خود هم اولین انقلاب تاریخ و هم بی نظیرترین انقلاب‌ها در تاریخ انسانیت است، به عبارت دیگر این انقلاب تا جهان باقی است و نوع انسان زنده است جاودانه خواهد ماند، چرا که شکل‌گیری آن به خاطر انسان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نهضت حسینی را «نخستین» و «پیشتاز» نوع خود در ادیان الهی توصیف کرد و گفت: اگر می‌گوییم انقلاب حسینی «نخستین» انقلاب است، از آن جهت است که در چارچوب وقایع جهان اسلام و در تاریخ ادیان آسمانی نخستین انقلابی است که بر مبنای اصول و ارزشهای عقیدتی به وقوع پیوسته است و اگر می گوییم «پیشتاز» است، از این بابت است که نه تنها زمینه را برای روح انقلابی آماده کرده، بلکه خود یک انقلاب روحی است که دلهای مسلمانان را شیفته و بی‌قرار خود ساخته و معنی بزرگمنشی و پایمردی انسان مؤمن را در برابر فتنه گرانی که به نام دین رگه های شرک و بیهودگی را در پیکره عقاید اسلامی تزریق می کنند، یادآور شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالفقاری بیان کرد: انقلاب حسینی، دعوت آشکاری بود برای زدودن این رگه‌ها و تخریب پایه‌های گمراهی و ایستادگی در برابر اهداف کسانی که از صراط مستقیم شریعت منحرف شده و با آبروی شریعت و دین بازی می‌کردند، کسانیکه بر سر کیان آئین نوظهور اسلام قمار کردند تا بتوانند آن را پیش از رشد و بالندگی به خاک بسپارند.

وی در پایان نیز، ضمن خیرمقدم به میهمانان بارگاه ملکوتی امام هشتم، خواستار طلب دعا در راهپیمایی اربعین برای همه خدّام اهل‌بیت(ع) به ویژه خادمین بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha