شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام دمی زاده

حوزه/ حجت الاسلام دمی زاده گفت: اربعین یک حرکت قدرتمند سیاسی در برابر جبهه منفور استکبار جهانی است. در دنیای متمدن امروز که شرق و غرب عالم ادعای تمدن دارند باید فهمید که همراه نبودن با مکتب حسین بن علی (ع) اوج عقب ماندگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد علی دمی زاده امروز در جمع شیفتگان و عاشقان امام حسین (ع) شهر جناح استان هرمزگان، اظهار کرد: امروز به برکت خون پاک حسین بن علی (ع) تمام محبین و عاشقان سیدالشهدا، قدم هایی استوار در مسیر حق علیه باطل برمیدارند و محبت قلبی خودشان را به ساحت نورانی خاندان رسالت اعلام می کنند.

وی افزود: امروز اگر می بینیم در شهرستان بستک برادران اهل سنت و شیعه در کنار هم برای یک هدف واحد حرکت می کنند مصداق حقیقی «حُبُ الحُسِینْ یَجْمَعُنا» هستند.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: در دنیا هیچ حرکتی را پیدا نخواهید کرد که بزرگترین اجتماع انسانی را با این کیفیت و کمیت شکل بدهد. اربعین بزرگترین اجتماع بشری است و ما هم با تأسی و تبعیت از آن حرکت نورانی، در پیاده روی اربعین مشتاقانه به یاد مظلومیت سیدالشهدا(ع) قدم بر میداریم.

حجت‌الاسلام دمی زاده اظهار کرد: نباید از کنار مسئله اربعین بی‌تفاوت عبور کنیم چرا که اربعین یک حرکت قدرتمند سیاسی در برابر جبهه منفور استکبار جهانی است. در دنیای متمدن امروز که شرق و غرب عالم ادعای تمدن دارند باید فهمید که همراه نبودن با مکتب حسین بن علی (ع) اوج عقب ماندگی است.

وی تصریح کرد: بدون شک آنچه از تمدن نوین اسلامی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است همین حرکت پرحرارت پیاده روی اربعین حسینی است. امروز به خوبی فریاد «هیهات مناالذله» را از حلقوم تمامی آزادیخواهان جهان در خیل عظیم عاشقان ثارالله می شنویم که پایه های کاخ ظلم و استکبار را به لرزه انداخته است.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: وحشت استکبار جهانی از پیاده روی اربعین است. وحشت آنها از شخصیت حکیم و شجاع مثل مقام معظم رهبری است. مکتب سیدالشهدا (ع) به ما یاد می دهد در برابر مستکبران، ادبیات ملتمسانه جواب نمی دهد و این قدرت و صلابت را باید از حسین (ع) آموخت.

حجت الاسلام دمی زاده تاکید کرد: ملت متحد در برابر هر تهدیدی پیروز است. کجای عالم اینگونه اتحاد و همبستگی را سراغ دارید. وعده صادق امام خمینی (ره) محقق شده است که فرمود «بسیج مستضعفین جهانی تشکیل خواهد شد نه از شیعه و سنی بلکه از تمام عالم.»

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha