یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امیر سیاری

حوزه / معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر ولایت فقیه و خطی که ولایت ترسیم می‌کند امروز راهگشا و نجات‌بخش جامعه است، گفت: امروز باید دشمن‌شناس باشیم و به ترفندها و نقشه‌های آنها آشنا باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در یادواره شهدای نیروی هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی و گرامیداشت سالگرد شهادت خلبان شهید محمد نوژه که در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی منافع و وجهه ایالات متحده آمریکا به‌عنوان ابر قدرت در منطقه از بین رفت، اظهار داشت: آمریکا، ایران را به‌عنوان جزیره ثبات و ژاندارم منطقه انتخاب کرده بود، اما پیروزی انقلاب اسلامی تمام برنامه‌های سلطه‌جویانه آنها را به هم ریخت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، با اشاره به اینکه دشمنی استکبار با ایران اسلامی از زمان پیروزی انقلاب آغاز شد، گفت: این دشمنی تاکنون ادامه پیدا کرده و ادامه هم خواهد داشت، اما برای رسیدن به قله مهم داشتن بصیرت و دشمن‌شناسی است تا بتوانیم به‌راحتی پوزه دشمن را به خاک بمالیم.

وی با بیان اینکه در تمامی این سال‌ها با ایثار مردم و رشادت‌های نیروهای مسلح، نظام سلطه با شکست‌های بسیاری مواجه شده است، خاطرنشان کرد: پس از آنکه در ۳۱ شهریور ۵۹ نیروهای بعثی با کمک آمریکا فرودگاه‌های ما را بمباران کردند، صدام گزارش داد تا یک ساعت دیگر خلبانان آنها کمر جمهوری اسلامی را می‌شکند، اما بلافاصله تیز پروازان ارتش جمهوری اسلامی با “عملیات انتقام” پاسخ گستاخی دشمن را دادند.

امیر دریادار سیاری افزود: هنوز موتور هواپیماهای عراقی بعد از حمله به ایران و فرود در فرودگاه بغداد سرد نشده بود که این فرزندان وطن بودند که فرودگاه دشمن را بمباران کردند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ فروند هواپیما در “عملیات کمان” برای دفاع از کشور به پرواز درآمدند، گفت: باید از عملیات H۳ به عنوان یکی از عملیات‌های مهم نیروی هوایی ارتش که از پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات‌های هوایی دنیا بود یاد کنیم که توسط فرزندان این آب و خاک در دوران دفاع مقدس انجام شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، تصریح کرد: ارتقای جایگاه ایران اسلامی در نظام بین‌الملل، تقویت توان بازدارندگی دشمن و اقتدار نظامی در کشور از نتایج ایثار شهدا است.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح ما مقتدرانه در مقابل کوچکترین تهدید دشمن آماده پاسخی دندان‌شکن هستند، اظهار کرد: شهید نوژه و همرزمانش با شجاعت مثال زدنی و با روحیه انقلابی مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح قرار گرفتند و تاریخ هشت ساله ما پر از این رشادت‌هاست.

امیر دریادار سیاری، یادآور شد: زمانی که دشمن متوجه شد نمی‌تواند در برابر نیروهای مسلح ما کاری کند، بنابراین می‌کوشد تا با دوقطبی سازی و جنگ شناختی و تسلط بر افکار و ذهن جوانان، اهداف شوم خود را پیاده کند.

وی مهم‌ترین وظیفه در برابر نقشه‌های دشمن را حرکت در مسیر تحقق جهاد تبیین دانست و یادآور شد: ۱۷ هزار شهید ترور در کشور نتیجه خصومت آمریکا و ایادی آن با جمهوری اسلامی است و لذا امروز داشتن بصیرت به‌عنوان قطب نمایی است که می‌توان با آن از فضای غبارآلود به سلامت عبور کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر ولایت فقیه و خطی که ولایت ترسیم می‌کند امروز راهگشا و نجات‌بخش جامعه است، گفت: امروز باید دشمن‌شناس باشیم و به ترفندها و نقشه‌های آنها آشنا باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha