جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر /آغاز سال تحصیلی حوزه همدان

مدیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)، گفت: تبلیغ نیازمند علمیت است و بدون علمیت تبلیغ با شکست روبرو می‌شود، بنابراین باید دنبال تقویت مبانی علمی و آشنایی با راه‌های گوناگون تبلیغ و ارتباط با مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام عباس موسیوند مدیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه که در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) برگزار شد، با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی در موفقیت طلاب در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: طلاب سعی کنند از همین امروز برای خود اهدافی را مشخص و با برنامه ریزی دقیق به دنبال تحقق آن حرکت کنند.

وی افزود: طلاب برای اینکه در این عرصه موفق باشند، باید از لحظه لحظه‌های حضور در حوزه به نحو احسن استفاده کنند و اجازه ندهند زمان آنها به مسائل بیهوده تلف شود.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به توجه به امر تبلیغ، گفت: طلاب به عنوان افرادی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب در امر تبلیغ هستند، باید بتوانند در این میدان به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه هر کس هر اندازه که در توان دارد باید در کنار درس و بحث در عرصه تبلیغ سعی و تلاش کند، یادآور شد: البته تبلیغ نیازمند علمیت است و بدون علمیت تبلیغ با شکست روبرو می‌شود، بنابراین باید دنبال تقویت مبانی علمی و آشنایی با راه‌های گوناگون تبلیغ و ارتباط با مردم باشیم.

حجت الاسلام موسیوند، حضور در مساجد، روستاها، مدارس، محلات و فضای مجازی را از بسترهای مهم ورود در عرصه تبلیغ برشمرد و اظهار کرد: امروز خود را برای حضور در عرصه تبلیغ و تحقق جهاد تبیین موظف و آماده کنیم.

وی توجه به تهذیب نفس را از نکات ضروری در عرصه طلبگی دانست و گفت: همه ما نیاز داریم تا ارتباط عمیقی با خداوند و اهل بیت(ع) داشته باشیم و هر روز نیز برای تقویت آن تلاش کنیم.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)، با بیان اینکه نمی‌توان پذیرفت طلبه‌ای نسبت به نماز جماعت و نماز اول وقت بی‌توجه باشد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که جوان هستید بهترین فرصت است تا خود را به نماز شب خواندن، نماز اول وقت و جماعت و قرائت قرآن عادت دهید.

وی با اشاره به اینکه معاونت تهذیب برای تحقق این موضوعات از همین امروز اقدام به برنامه‌ریزی دقیق کند، یادآور شد: علاقمند هستیم کارهای مدرسه توسط خود طلاب انجام شود و مدرسه، مدرسه‌ای طلبه محور و با مشارکت خود طلاب باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha