دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم با رئیس مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات

حوزه/ ایجاد شبهات متناظر و مشابه در میان جوانان کشورهای مسلمان از حربه های دشمن است، امروزه هجمه های سنگین و همه جانبه ای از سوی دشمنان اسلام به جمهوری اسلامی ایران وارد می شود که استفاده از حربه القای شبهات دینی و حاکمیتی میان مردم و جوانان در صدر این هجمه ها قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پورامینی رئیس مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات ( حوزه های علمیه) در نشستی مشترک با حمید مکارم رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم که در این مرکز برگزار شد، با ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات، آمادگی این مرکز در جهت مشارکت در برگزاری دوره های پاسخگویی با سه ظرفیت موجود مدارس شبهه پژوهی، روش های پاسخگویی و پاسخکده های دینی در فضای داخلی و بین الملل را مورد توجه قرار داد.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات ( حوزه های علمیه) گفت: این مرکز آماده ارائه سرفصل ها و نیز برگزاری جلسات آموزشی با وزارت امور خارجه می باشد.

در ادامه حمید مکارم رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم نیز در سخنانی گفت: در امر فعالیت در بین الملل، توجه به ظرافت های این عرصه مهمتر از تعدد فعالیت است و عجله آسیب زاست، زیرا ممکن است در صورت عدم توجه به جوانب و دقت کافی، سوء تفاهم هایی ایجاد شود که تصحیح آنها بسیار سخت تر است.

وی با بیان این که در امر پاسخگویی به شبهات بین الملل مانند مشاور در خدمت این مرکز و حوزه هستیم بیان داشت: کمیته ای جهت هماهنگی و ایجاد ارتباط و تعامل بین مراکز و موسسات فعال حوزوی در امر بین الملل با مشارکت برخی نهادهای فعال بین المللی حوزه صورت گرفت است.

مکارم افزود: ایجاد شبهات متناظر و مشابه در میان جوانان کشورهای مسلمان از حربه های دشمن است، امروزه هجمه های سنگین و همه جانبه ای از سوی دشمنان اسلام به جمهوری اسلامی ایران وارد می شود که استفاده از حربه القای شبهات دینی و حاکمیتی میان مردم و جوانان در صدر این هجمه ها قرار دارد. با توجه به فضاهای موجود حال حاضر(اینترنت و فضای مجازی) باید ضرورت و نیاز به برگزاری برخی برنامه های صریح مانند مناظرات و جلسات گفتگویی بین صاحبان اندیشه تبیین گردد.

حجت الاسلام دریاباری معاون چندرسانه ای مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات نیز در سخنانی گفت: فعالیت های مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات در سال های اخیر به خوبی بیانگر حضور فعال و خروجی‌مدار است و اینکه از امور گذرا و غیرمهم و نیز آماری پرهیز دارد.

وی افزود: نگاه و جایگاه ستادی این مرکز باعث شده که بیشترین تلاش برای واسپاری برنامه های تعیین شده را داشته باشد و تا حد امکان از دخالت مستقیم در ریزامور بپرهیزد. لذا طرح هایی مانند پاسخکده های دینی جنبه مدیریتی و نظارتی داشته و به این نحو فعالیت های آنان را تعریف، تایید و ابلاغ می کند و با پشتیبانی انجام امور را به محل خودش می سپارد. لذا امثال طرح پاسخکده به معنای حضور نیست بلکه راهبری عملیاتی برای عاملان مستقر محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۱۱ IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    66 0
    در دین خدا هیچ گونه شبهه ای نه وجود داشته و نه دارد تنها شبهه ای که برای مردم بوجود آمده چرا روحانیت از مسجد و محراب و منبر به سالنهای آمفی تاتر و اتاق های کنفرانس وسمینار وتریبون ... مهاجرت کرده و بعضاشیفته عناوینی همچون دکتر و مدیر شده وبه تازه گی هم بجای حوزه از عناوینی مانند پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه دانشگاه ادیان اندیشکده و ...باب شده