سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1107095
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
خمین

حوزه/ عزاداری دهه آخر ماه صفر در سالن اجتماعات مدرسه علمیه هاجر خمین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، عزاداری دهه آخر ماه صفر امروز با سخنرانی اساتید حوزه علمیه خواهران استان مرکزی و مداحی و مرثیه خوانی مادحان اهل بیت ( علیهم السلام) در سالن اجتماعات مدرسه علمیه هاجر خمین برگزار شد.

خانم انسیه حمزه لو مدیر مدرسه علمیه هاجر خمین با موضوع نقش امیدواری در خانواده ابتدا با اشاره به آیه قُلْ یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلی أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللهِ إِنَّ اللهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعاً به تبیین جایگاه امیدواری در اسلام پرداخت.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواری چند قسم است از جمله امیدواری کاذب، امیدواری به مردم، امیدواری به خداوند و....

مدیر مدرسه علمیه هاجر خمین با بیان این که امیدواری به خداوند متعال در آیات و روایات ممدوح و مورد تأکید است و در ادامه به تبیین اثرات مثبت امیدواری در خانواده پرداخت و گفت: نگاه امیدوارانه انسان به خداوند متعال موجب ایجاد انگیزه، تحرک و تلاش مضاعف، ایجادآرامش در خانواده و رفع اضطراب و نگرانی در میان اعضاء یک خانواده می انجامد.

وی در پایان به نقش محوری مادر در رویکرد امیدوارانه در میان اعضای خانواده اشاره کرد.

آثار مثبت امیدواری در خانواده

سپس خانم رحمتی از مبلغین مدرسه علمیه هاجر خمین طی سخنان علمی و پزشکی با محوریت افزایش جمعیت و اشاره به این بیان رهبری حفظه الله گفت: قوی شدن کشور جزو هدفهای ما است. این هم از خطوطِ اصلیِ نسخه‌ی بعثت است که این هم از بعثت گرفته شده و این هم از قرآن .

وی گفت : قرآن میفرماید: «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة»؛ هر چه میتوانید قوّت را زیاد کنید. حالا این قوّت در وهله‌ی اوّل، در نگاه اوّل، ممکن است قوّت نظامی به نظر برسد، لکن ظاهراً خیلی وسیع‌تر از دامنه‌ی قوّت نظامی است.

رحمتی تصریح کرد : ابعاد قوّت ابعاد وسیعی است، ابعاد اقتصادی دارد، قوّت اقتصادی، قوّت علمی، قوّت فرهنگی، قوّت سیاسی که زمینه‌سازِ قوّت سیاسی، استقلالِ سیاسی است و قوّت تبلیغی.

وی خاطر نشان کرد : با گذشت زمان، عرصه‌های دیگری برای تقویت کشور و ملّت به وجود می‌آید. فرض کنید امروز حفظِ جمعیّتِ جوانِ کشور یکی از ابزارهای قوّت است، اگر چنانچه موالید در این کشور به قدر لازم و به قدر کافی تولید نشود که الان به قدر کافی نیست .

رحمتی در پایان خاطر نشان کرد : چند سال دیگر نسل جوان در کشور کم خواهد شد، آن وقت کشوری که در آن جوان کم است، پیشرفتش هم کم است. یکی از ابزارهای قدرت حفظ اکثریّت جوان در جامعه است.

آثار مثبت امیدواری در خانواده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha