دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
موکب اوقاف در دهه اخر صفرمشهد

در طرح «قدم های آسمانی تا امام مهربانی» ۶۳ موکب با ۲۲۰ خادم و مبلغ خدمات مورد نیاز زائران امام رضا(ع) از جمله اسکان، پذیرایی، توزیع آب معدنی، فرهنگی و درمانی ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام جمال ایزدی با اعلام این خبر گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه مأموریت‌هایی در حوزه‌های مختلف دارد که در موضوع دهه پایانی ماه صفر، طرحی به نام قدم‌های آسمانی تا امام ‌مهربانی مختص این ایام در سازمان پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به طرح‌های مختلف این سازمان که در مناسبت‌های مختلف در طول سال اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح در جهت خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) پیش بینی شده است.

وی افزود: به همین منظور مجموعه نهاد وقف چون موقوفات، بقاع متبرکه و بقاع متبرکه میقات الرضا، ۶۳ موکب برای خدمت رسانی به زائرین برپا کرده‌اند و خدماتی نیز در این موکب‌ها ارائه می‌شود.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به اینکه خدمات رفاهی شامل اسکان و پذیرایی و خدمات فرهنگی از جمله حضور حدود ۱۲۰ مبلغ در ایستگاه‌ها، برگزاری نماز جماعت، غرفه‌هایی برای خدمات فرهنگی و تهیه بسته‌های فرهنگی می‌شود، تصریح کرد: در این ایستگاه‌ها خدمات بهداشتی درمانی انجام می‌شود و در ۸ ایستگاه، ۸ پزشک خدمات درمانی انجام خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: اسکان هم در موکب‌های منتهی به مشهد و هم در اماکن موقوفه داخل مشهد از جمله حسینیه‌ها و در صورت نیاز مهدیه امام خامنه‌ای اداره اوقاف در این دهه انجام خواهد شد، همچنین برای اسکان زائرینی که در مسیر هستند از تمام ظرفیت میقات الرضا استفاده خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: یک دستگاه نانوایی سیار در خیابان شیرازی مستقر و نان رایگان توزیع خواهد کرد و تمام خدمات مورد نیاز زائر، توسط ۱۰۰ خادم و ۱۲۰ مبلغ ما انجام خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha