دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خدمت به زائرین کربلا در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب

حوزه/ حجت الاسلام جعفری اعلام کرد: موکب حوزه علمیه اسلام آباد غرب همزمان با آغاز سفر زود هنگام زائرین تا بازگشت آنها پذیرای نزدیک به ۱۰ هزار زائر از تمام نقاط کشور بود.

حجت الاسلام اسلام جعفری در خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، درباره فعالیتهای طلاب خادم زائرین کربلا، گفت: اسلام آباد غرب به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در دو مسیر اصلی، خسروی و مهران به کربلا کار خدمت رسانی را مضاعف می کرد.

وی ادامه داد: مانند سال گذشته با همتی مضاعف به دنبال خدمتی شایسته به زوار حسینی(ع)بودیم تا قدم کوچکی در مسیر رضایت الهی و توجه امام حسین(ع) بر داشته باشیم که گوشه ای فعالیتهای صورت گرفته بدین شرح است:

۱-فضا سازی و آماده نمودن محیط حوزه جهت اسکان مجزای زائرین خواهر و برادر

۲-در اختیار قرار دادن وسایل مورد نیاز زائرین و اختصاص حیاط حوزه جهت پارکینگ ماشین زوار

۳-آشپزخانه موکب توسط خود طلاب اداره شد و به صورت سه وعده و میان وعده فعالیت داشت.

۴-اجرای برنامه های مذهبی، برپایی نماز جماعت سه وعده، مراسم دعا و نیایش هر شب، سخنرانی اعتقادی و بیان احکام

۵- در تمام ساعات شبانه روز موکب حوزه علمیه پذیرای حدود ۱۰۰۰ نفر بود.

۶- امداد رسانی و کمک به زائرینی که در مسیر راه دچار سانحه تصادف شدند.

۷- طبقه همکف مخصوص آقایان بود که مدیریت آن توسط طلاب، اساتید و کادر حوزه صورت گرفت.

۸-طبقه اول و دوم ساختمان مخصوص خانم های زائر بود و توسط خانم های طلبه و خانواده های طلاب مدیریت و از زائرین پذیرایی می شد.

۹- بخش حفاظت: طلاب بسیجی و بسیجیان ناحیه مقاومت شهری و همچنین کادر انتظامی شهرستان حفاظت همه جانبه موکب را تأمین کردند.

۱۰- موکب حوزه علمیه اسلام آباد غرب همزمان با آغاز سفر زود هنگام زائرین تا بازگشت آنها پذیرای نزدیک به ۱۰ هزار زائر از تمام نقاط کشور بود.

۱۱- طلاب حوزه علمیه خواهران که در بخش خانم ها، در پذیرایی از زوّار از هیچ خدمتی فرو گذاری نکرده و طلاب برادر هم به خارج شهر، پارک ها و پمپ بنزین ها رفته و زائران خسته را به حوزه راهنمایی می کردند.

از توجهات و پشتیبانی مدیریت حوزه علمیه استان، معاونین حوزه، امام جمعه، جامعه روحانیت، مدیریت حوزه خواهران، دانش آموزان عزیز، خادمین هیئات مذهبی، ستاد عتبات و عالیات، سپاه، فرماندهی انتظامی، هلال احمر، تبلیغات اسلامی و شهرداری اسلام آبادغرب که ما را در این امر خطیر یاری کردند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha