یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم شهادت پیامبر و امام حسن در اهرم با حضور آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر در جامعه‌ای قانون مترقی و مجری صالح وجود داشته باشد، اما مردم به سراغ او نروند خروجی آن ۲۵ سال خانه نشینی امام علی(ع) می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه ‌پنجشنبه در جمع مردم شهر وحدتیه اظهار داشت: حیات و نشاط انسان جایی است که دلش با اهل بیت(ع) پیوند بخورد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام در دو قالب کلمات و اعمال تجلی پیدا کرده است، افزود: اسلام برای هدایت و راهنمایی انسان‌ها در قالب کلمات به صورت قرآن ظهور پیدا کرده است، بنابراین اسلامی که می‌خواهد راهنمای انسان باشد در قالب اعمال و رفتار به صورت اسوه حسنه در سیمای زیبای پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تجلی پیدا کرده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: برخی از فلاسفه معتقدند سعادت بشر در گرو قانون مترقی است و بعضی دیگر سعادت را در گرو مجریان صالح می‌دانند، اما پیغمبر (ص) مسئله را سه ضلعی مطرح می‌کنند.

به گفته رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیامبر اکرم(ص) معتقد هستند جامعه‌ای که در آن قانون مترقی و مجریان صالح داشته باشد و همراهی مردم با قانون و مجریان صالح صورت بگیرد، خروجی آن دستیابی به سعادت می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: اگر در جامعه‌ای قانون مترقی و مجری صالح وجود داشته باشد، اما مردم به سراغ او نروند خروجی آن ۲۵ سال خانه نشینی امام علی(ع) می‌شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هنگامی که دشمن فضا را احاطه می‌کند و مجریان صالح صحنه را خالی کنند، بنابراین مردم و جامعه‌ای که باید تمسک به کتاب قرآن و تمسک به عترت بجوید، صحنه را به نفع دشمن خالی و فضا در اختیار دشمن قرار می‌گیرد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: وظیفه ما این است که هم قانون مترقی را که اسلام برای ما آورده یعنی قرآن و هم مجریان صالح که پیامبر(ص)، امامان(ع) و پیشوایان ما هستند و در عصر غیبت نیز ولی فقیه زمان که در عصر ما در چهره امامین انقلاب اسلامی تجلی پیدا کرده را مد نظر قرار بدهیم و همراهی کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) یکی از جلوه‌های زیبای عترت است؛ حضرت اگر مجال پیدا می‌کرد فضای جامعه آن روز طوری نمی‌شد که دیگران حاکم شوند.

وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) بر دل‌ها حکومت می‌کرد، گفت: برای شناخت یک فرد و شخصیتش باید به نوع ارتباطش نگاه کرد، به عبارتی نوع ارتباط با خدا چه رابطه‌ای با محیط پیرامونی دارد و نوع ارتباط و ایستادگی‌اش در برابر دشمن چگونه است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: انسان باید تقوا پیشه کند و در مسیر ائمه(ع) قدم بردارد؛ انسان‌ها چند دسته‌اند، دسته ای ارتباطشان با مردم خوب است اما با خدا خوب نیست. گروهی نیز به ظاهر ارتباطشان با خدا خوب است اما با مردم نیستند، زیبا آن است که انسان هم با خدا و هم مردم باشد که این موارد جلوه‌هایی از زندگی امام حسن مجتبی(ع) می‌باشد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جلوه‌های با مردم بودن در زندگی امام حسن مجتبی(ع) موج می‌زند، خاطرنشان کرد: آنچه اسلام را به موفقیت رساند و پیغمبر(ص) توانست در سایه آن و با قرآن به سر چشمه زلال هدایت برساند، حُسن خلق زیبای رسول اکرم(ص) بود.

وی یادآور شد: بدترین واژگان علیه امام حسن مجتبی(ع) به‌کار رفت، اما آن حضرت نسبت به این بی‌احترامی‌ها سکوت می‌کردند؛ حقا که خدا می‌داند رسالت و امامت را به چه کسی بسپارد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر کسی هدیه‌ای داد، شما تحفه‌ای بهتر از آن بدهید، این‌ها گوشه‌ای از رابطه امام حسن مجتبی(ع) با مردم بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha