دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگر امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت: مهندسی فرهنگی پیامبر(ص) انقلابی پایدار بر مبانی دینداری ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر شامگاه پنجشنبه در جمع عزاداران حسینیه شهید ملاح زاده، اظهار داشت: پیامبری که از طوایف مختلف برای به شهادت رساندن به بستر ایشان در تاریکی شب حمله می‌شود، در روز فتح مکه گروه گروه از مردم به دین خداوند داخل می‌شوند و این مهندسی فرهنگی بر اساس توجه دادن مردم به دین است.

امام جمعه خارگ افزود: پیامبر خدا با سه مقام نبوت، رسالت و امامت، تبلیغ دین و روش‌های ایجاد قدرت برای اجرای دین را عملی می‌کند و نقش مردم برای حضور در حرکت جمعی با مدیریت پیامبر است که اگر همراهی فرد و جامعه باشد، به سعادت ختم می‌شود و گرنه در جامعه سالم ممکن است فرد به شقاوت برسد یا برعکس آن صورت بپذیرد.

وی با تسلیت رحلت پیامبر(ص)، با بیان اینکه مهندسی فرهنگی پیامبر(ص) انقلابی پایدار بر مبانی دینداری ایجاد کرد، گفت: انبیاء الهی راه را نشان می‌دهند و حرکت‌های اجتماعی را بر اساس راه سعادت تنظیم می‌کنند و استفاده از این ظرفیت به نسبت شناخت و معرفت افراد متغیر است.

حجت الاسلام کارگر اظهار کرد: با وجود حرکت اجتماع به سمت سعادت، نباید عقب ماندن افراد و حرکت در جهت مخالف سیره زندگی انبیاء، از اراده مومنین بکاهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha