دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه به تشریح اهم فعالیت های حوزه استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه یزد با تبریک فرارسیدن ربیع الاول و اعیاد این ماه به بیان اهم گزارشی از مجموعه فعالیت های بخش های مختلف مدیریت حوزه یزد پرداخت.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در بیان اهم فعالیت های آموزشی، عنوان کرد: ٢۶ گروه علمی با ١٠۶ جلسه و ١٠٠ مصوبه در زمینه فقه، اصول، کلام، ادبیات و فلسفه در حوزه علمیه یزد تشکیل شد.

وی ادامه داد: برگزاری ده دوره تابستانه با حضور ٨٠٠ طلبه و برگزاری ١۵ دوره دانش افزایی با حضور ٣٢۵ استاد، برگزاری ١١ دوره مکالمه عربی با ٨٠٠ شرکت کننده، برگزاری اجلاسه گروه های علمی با ١٠٠ نفر شرکت کننده از دیگر فعالیت های آموزشی حوزه علمیه یزد بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس در بیان اهم فعالیت های پژوهشی، گفت: برگزاری دوره‌های مهارت‌های پژوهشی برای کل اساتید و همچنین دوره‌های مهارت‌های پژوهشی برای طلاب در ۵ مهارت اولویتی شیوه مطالعه، شیوه مباحثه، موضوع یابی، روش نگارش مقاله، و نگارش پژوهشی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره علامه حلی (ره) گفت: افزایش تعداد مقالات ارسالی به جشنواره علامه حلی از سال ١٣٩٣به ۴۷ مقاله و در سال گذشته به ۳۴۵ مقاله رسیده است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: ۱۵۵ اثر برای فراخوان‌های استانی، کشوری و بین‌المللی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: کسب رتبه برتر شورای پژوهشی استان در کشورو فعال شدن نشریات حوزه که به ۱۰ نشریه مجله اطلاع رسانی و علمی رسیده است و نیز (نشریه لن یفترقا) مدرسه علمیه خان نیز رتبه سوم کشوری را کسب نمود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس افزود: دو کانون برگزیده شده کشوری، (کانون فقه و اصول مدرسه علمیه میبد) و نیز (کانون عقاید مدرسه علمیه مصلی)، از دیگر فعال های پژوهش استان بوده است.

وی در بیان اهم فعالیت های تبلیغی حوزه علمیه استان یزد نیز عنوان کرد: اعزام گروهی مبلغان به تعداد ۱۷۲ نفر و همچنین اعزام مبلغان به مدارس امین به تعداد ۸۰۱ نفر در مدارس، برگزاری ۱۴ همایش تبلیغی با۴۶۰ نفر شرکت کننده. از فعالیت های تبلیغ حوزه یزد بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در ادامه از اجرای طرح «ترنم» با موضوع روش مناظره و پاسخگویی به شبهات سخن گفت.

وی در بیان اهم فعالیت های تهذیبی حوزه علمیه یزد، گفت: تشکیل مدرسه علمیه قرآنی امام خمینی (ره) با بیش از ۲۰ نفر حافظ قرآن از نیم جز تا دو جز و نیم در طول یک سال، حضور مشاورین در مدارس و نیز اعزام بیش از ۴٠ نفر از طلاب به دوره طرح ولایت کشوری در مشهد مقدس بوده است.

مدیر حوزه علمیه یزد در بیان اهم فعالیتها از امور طلاب و دانش آموختگان گفت: برگزاری یادواره و میثاق با شهدای روحانی، دیدار با خانواده شهدای روحانی، عضویت ٣٧۵ نفر از طلبه برادر و خواهر در ١٩ گروه جهادی و نیز برگزاری ٨١ جلسه بصرتی با دعوت از ۴۶ نفر از اساتید و تشکیل خانه حلال در محل مدیریت حوزه علمیه استان و مدارس علمیه از دیگر فعالیت های این بخش بوده است.

انتهای پیام

فعالیت های مهم حوزه علمیه استان یزد به روایت آمار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha