چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
افتتاحیه سال تحصیلی مدارس علمیه شهر اراک

حوزه/ آیت الله درّی نجف آبادی در جمع طلاب جدید الورود گفت: روحانیون و طلاب در جامعه وظیفه خطیر و مهمی دارند و اگر جامعه ای از روحانیت دور باشد دچار انحطاط و مشکلات بسیاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، آئین افتتاحیه مدارس علمیه شهر اراک با حضور آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در سالن شهید قاسم سلیمانی مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک برگزار شد.

آیت الله دری نجف آبادی در جمع طلاب جدید الورود گفت: روحانیون و طلاب در جامعه وظیفه خطیر و مهمی دارند و اگر جامعه ای از روحانیت دور باشد دچار انحطاط و مشکلات بسیاری خواهد شد.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: به برکت خون شهیدان و انقلاب اسلامی راه گسترش تعالیم الهی و معنوی در جامعه هموار شده است.

وی اظهار کرد: طلاب در مرحله اول وظیفه دارند تا به تزکیه و تهذیب نفس خود بپردازند و سپس به تبیین معارف دینی در جامعه مشغول شوند.

امام جمعه اراک با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام که فرمودند: هرگاه خداوند خیر بنده ای را بخواهد، او را در دین فقیه گرداند و یقین در دلش می افکند، خاطرنشان کرد: اینکه در حوزه های علمیه مشغول تحصیل علوم فقهی و دینی هستند بسیار ارزشمند است.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان خطاب به طلاب بیان کرد: اگر کار برای خدا باشد نه خستگی دارد و نه پشیمانی. از اینکه در راه تفقه دین قرار گرفتید شاکر باشید و تبلیغات سوءدشمنان باعث دلسردی شما نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha